۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۲۵۵
سخنران و مبلغ حوزوی:

شهدای کربلا در گذشته و آینده نظیر ندارند

خبرگزاری رسا ـ سخنران و مبلغ حوزوی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: در سرزمین کربلا انسان هایی کشته می شوند که در گذشته و آینده، انسان هایی مانند آنها نیامده و نخواهد آمد و خداوند متعال، خودش مسؤول قبض روح آنها است.
محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و ذکر توسل امام حسین(ع) در شب پنجم محرم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، حجت الاسلام حمید پارسا نیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم و جمعی از پاسداران قم نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اظهار داشت: یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا، داغی و تیزی آهن(شمشیر) را احساس نمی کردند.

 

سخنران و مبلغ حوزوی روایتی مشابه از پیامبر اکرم(ص) را خاطرنشان کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) خطاب به امام حسین(ع) فرمودند، تو روزی به عراق می روی و تو و عده ای که همراه تو هستند کشته می شوید، در حالی که داغی و تیزی آهن را احساس نمی کنند.

 

وی این ویژگی یاران امام حسین(ع) را قابل تجربه دانست و ابراز کرد: گاهی انسان گرفتار یک مشکل می شود و برای مثال در میان یک جمعیتی گرفتار می شود و برای نجات خود تمام تلاشش را می کند؛ پس از نجات یافتن متوجه می شود که دست یا پای وی دچار جراحت شده و از شدت ترس، درد آن را احساس نکرده است.

 

حجت الاسلام عالمی به این که سخن ائمه معصوم(ع) عین واقعیت است تأکید کرد و اظهار داشت: امام علی(ع) به میثم تمار، نحوه شهادتش را گفته بود؛ زمانی که ابن زیاد، میثم تمار را بازداشت کرد و خواست او را به دار بیاویزد، میثم تمار پیش بینی امیرالمؤمنین(ع) درباره شهادتش را برای ابن زیاد شرح داد.

 

وی ادامه داد: ابن زیاد قصد کرد برای این که پیش بینی حضرت علی(ع) محقق نشود، دست و پای میثم تمار را قطع کند، اما زبانش را قطع نکند و به همان درخت خرمایی که امام علی(ع) به میثم نشان داده بود آویزان کند؛ میثم با وجود این که خون زیادی از دست داده بود، پیوسته فضائل امیرالمؤمنین(ع) را بازگو می کرد و در نهایت ابن زیاد مجبور شد زبان او را نیز قطع کند؛ در نهایت همان پیش بینی امام علی(ع) به واقعیت پیوست.

 

سخنران و مبلغ حوزوی به روایتی از امام علی(ع) درباره شهدای کربلا پرداخت و گفت: زمانی که امام علی(ع) راهی جنگ صفین بود، به سرزمین کربلا رسید و در حالی که گریه می کرد فرمود، در این جا انسان هایی کشته می شوند که در گذشته و آینده، انسان هایی مانند آنها نیامده و نخواهد آمد و خداوند متعال، خودش مسؤول قبض روح آنها است./840/پ202/ف

ارسال نظرات