۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۶۲۵۷
عضو مجلس خبرگان:

حرکت در مسیر الهی انسان را عزیز می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی گفت: اگر مؤمنان راه خدا را بروند هرچند مشکلات زیادی متحمل شوند عزیز می شوند و از مکر ظالمان چیزی باقی نمی ماند.
حجت‌الاسلام محسن کازروني، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری پنجمین شب دهه اول محرم از سوی نماینده ولی فقیه و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در حسینیه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی در این مراسم گفت: عزت یکی از مهم ترین ارکان وجودی انسان است و البته عزت در اختیار خداست و خداوند متعال مالک اصلی آن است. «عزت الله لنفسه» خدا عزیز است و عزت خدا ذاتی است. عزت انبیا و ائمه اطهار (ع) از عزت خداست. ما اگر اهل عزتیم این عزت از جانب خدا و رسولش است. اگر خداوند بخواهد کسی را عزیز کند چون اراده کرده و قدرتش بی نهایت است عزیز می شود و کسی قدرت مبارزه با آن را ندارد.


وی اظهار کرد: اگر با نگاه جامعه شناسی به تاریخ نگریسته شود می توان فهمید انبیا عزیزترین افراد در تاریخند و در مقابل آن ها کسانی بودند که به انبیا رحم نکردند ولی خداوند به انبیا عزت داد. مردم در هر جای دنیا باشند برای ائمه و انبیا سرودست می شکنند. امام حسین (ع) هنوز عزیز رسول خدا و خداوند است و برای همه عزیز است. این عزت قابل خدشه نیست.


عضو خبرگان رهبری بیان کرد: اگر کسی بخواهد سخن و عملش به آسمان برود و به خدا برسد باید سخن و عملش پاک و طیب باشد. اگر سخن و عمل انسان پاکیزه و صالح نباشد روی خاک می ماند و به سمت خدا نمی رود.


وی به گفت و گویی بین امام حسین (ع) و ابن عباس پرداخت و گفت: ابن عباس به امام حسین (ع) می گوید من را موعظه ای بفرما. امام به او می گویند: اول این که چیزهایی که به دردت نمی خورد، از آن حرفی نزن و سکوت کن.


حجت الاسلام والمسلمین کازرونی بیان کرد: برخی شب نشینی ها و مجالس پر از حرف های بیهوده است و بسیاری از خلاف ها و طلاق ها بر اثر حرف های بیهوده و بی فایده به وجود می آید.


وی با بیان این که انبیا و ائمه اطهار حرف لغو و بیهوده نمی گفتند گفت: انبیا و ائمه اطهار حرف لغو و بیهوده نمی گفتند و همیشه حرف هایشان براساس حساب بوده است. برای این که یک کار به سمت خدا برود باید هم نیت و هم عمل خوب و نیک باشد. کار خوب با نیت بد فایده ای ندارد. کار بد هم با نیت خوب بی فایده است. سخن پاکیزه و عمل نیک از جنس آسمانند و به آسمان می روند. امام حسین (ع) عمل و سخنشان پاک و نیک بود و مورد پسند خدا قرار گرفت.


حجت الاسلام والمسلمین کازرونی افزود: اگر مؤمنان راه خدا را بروند هرچند مشکلات زیادی متحمل شوند عزیز می شوند و از مکر ظالمین چیزی باقی نمی ماند. امام حسین (ع) حاضر به پذیرش ذلت نشد، بدنش زیر سم اسبان رفت ولی خدا عزتش داد و جاودانه شد.


وی با بیان این که هر جا سخن از آزادگی و عزت است نام حسین (ع) به میان می آید ادامه داد: یک فرد سنی (حنفی) امام حسین (ع) را با قرآن قیاس کرده و اظهار داشته نگاه به قرآن عبادت است، نگاه به حرم امام حسین (ع) نیز عبادت است. قرآن شفا و رحمت است تربت امام حسین (ع) نیز شفا و رحمت است و تربت حسین هر دردی را شفا می دهد./861/202/ب1

ارسال نظرات