۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۶۳۵۶
مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه:

سیدالشهدا درس اخلاص و وفاداری به جهانیان داد

خبرگزاری رسا ـ مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه در مراسم تعزیه‌خوانی محرم با بیان این‌که حرکت و قیام سیدالشهدا اسلام را زنده کرد و پایه های آن را استحکام بخشید، گفت: سیدالشهدا درس اخلاص، مجاهدت و وفاداری به جهانیان داد.
تعزيه خواني تعزيه خواني1 تعزيه خواني2 تعزيه خواني3 تعزيه عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تعزیه خوانی دهه اول محرم پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد قاسم احمدی، مدیر دانشکده علوم قرآنی، مسؤولان، اساتید و دانشجویان در حسینیه دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد.


حجت‌الاسلام احمدی در حاشیه این مراسم با تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهداء عنوان داشت: قطعأ قیام امام حسین(ع) پایه‌های اسلام را استحکام بخشید و هدف اصلی این قیام مبارزه با باطل و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.


وی در ادامه افزود: سیدالشهدا فرامین و احکام الهی را اجرا کرد و از تحریف و فراموش شدن قرآن، پیامبر اکرم(ص) و پیغمبران الهی جلوگیری کرد.


مدیر دانشکده علوم قرآنی با اشاره به زیر بار ظلم نرفتن سیدالشهداء (ع) و یارانش ابراز داشت: امام حسین(ع) مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح داد و در راه خدا به مقام رفیع شهادت دست پیدا کرد، همچنین درس شهامت، ایثار، اخلاص و از خودگذشتگی به عالم داد و این‌گونه قیام عاشورا و واقعه کربلا جاودانه شد.


حجت الاسلام احمدی به پیام و درس‌های واقعه کربلا اشاره و بیان داشت: توبه و استغفار، ایثار و مجاهدت، وفاداری به دستورات خداوند متعال و موارد دیگر در کربلا به وضوح نمایان بود.


وی در پایان عنوان داشت: امید است مکتب سیدالشهدا(ع) فراموش نشود زیرا حرکت و قیام این امام بزرگوار اسلام را زنده کرد و باید از این قیام بزرگ درس گرفت و آن را الگو و سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهیم.


گفتنی است، همه ساله با فرارسیدن ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان مراسم تعزیه‌خوانی در دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه برگزار می‌شود./857/202/ب2

ارسال نظرات