۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۹۶۳۹۵
امام جمعه شهرستان سلسله:

پیروی از مکتب حسینی خنثی کننده دسیسه دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سلسله با اشاره به راه اندازی جنگ نرم از سوی دشمن و تلاش برای تغییر دادن باورهای مردم جامعه، گفت: پیروی از مکتب حسینی خنثی کننده دسیسه دشمن در جنگ نرم است.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‎الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه شهرستان سلسله، ظهر امروز در همایش طلایه‎داران امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با تسلیت ایام محرم گفت: قیام امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر بود.


وی افزود: همایش امربه معروف و نهی از منکر در راستای احیای ارزش‎ها و بهره گیری از راهی که حضرت اباعبدالله‎الحسین(ع) انتخاب کردند، برگزار می شود.


حجت الاسلام موسوی با بیان این که اگر خون حسین(ع) نبود چیزی به نام اسلام باقی نمی‎ماند، عنوان داشت: اگر امروز اسلام ناب در جامعه اسلامی ریشه دارد به خاطر مکتب حسین(ع) است.


امام جمعه شهرستان سلسله در ادامه تصریح کرد: مکتب امام حسین(ع) تنها مکتبی است که خار چشم دشمنان و استکبار است و پیروی از این مکتب موجب خنثی شدن توطئه دشمن در جنگ نرم می شود.


وی حضور و نقش دانشجویان و طلاب را در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیار مؤثر دانست و گفت: اگر این دو قشر آموزه‎های دینی را به درستی بدانند و به دیگران انتقال دهند در اجرای فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر اثر گذاراست.


حجت الاسلام موسوی احیای امر به معروف و نهی از منکر را به معنای تذکر لسانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر تذکر لسانی و امر به معروف با زبان و لحنی زیبا صورت گیرد، مردم به خوبی ارشاد، مشاوره و راهنمایی می‎شوند.
وی با تأکید بر این که احیای امربه معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ سازی است، ادامه داد: با فرهنگ سازی در این زمینه باید دسیسه های دشمن را خنثی کرد.


امام جمعه شهرستان سلسله با تأکید بر هوشیاری علیه تهاجم فرهنگی دشمن گفت: دشمن ابتدا نمادها را وارد کرده و پس از آن اهداف پشت پرده خود را آشکار و اجرایی می‎کند.


وی یادآور شد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب پیشنهاد می شود کمپین پوشاک اسلامی، لوازم‎التحریر، کیف و البسه اسلامی برای دانش‎آموزان در داخل کشور راه اندازی شود.


حجت الاسلام موسوی ورود لوازم التحریر و کیف با برچسب های خارجی را منکراتی بیان کرد که در جامعه به واسطه عدم توجه و حساسیت، ناخواسته پذیرفته‎ایم.


وی با بیان این که اکنون هنگام آن رسیده است که برنامه‎ریزی دقیقی برای مقابله با آن‎ها داشته باشیم، افزود: امید است با الگو گیری از مکتب حسینی بتوانیم معروف ها در جامعه ترویج دهیم.


امام جمعه شهرستان سلسله با اشاره به هدف دشمن از نفوذ فرهنگی و اعتقادی بیان کرد: نفوذ دشمن به معنای موفقیت استکبار است.


وی با تأکید بر جلوگیری از نفوذ دشمن در مسائل فرهنگی و اعتقادی عنوان داشت: باید توجه داشت که جنگ نرم باورها را تغییر می‏دهد.


حجت الاسلام موسوی یادآور شد: جنگ نرم و تلاش دشمن در زمینه نفوذ فرهنگی دشمن وظیفه امت اسلامی را سنگین تر می کند و بایدبا ترویج باورهای دینی و اعتقادی دسیسه های فرهنگی دشمن را خنثی کرد./9459/202/ب1

ارسال نظرات