۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۳۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی ادامه راه قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی گفت: این فرهنگ عاشورا است که بعد از گذشت سالیان طولانی از حادثه کربلا، انقلاب بزرگ اسلامی ایران را با شعار «هیهات من الذله» به پیروزی رساند.
فرهنگ عاشورا

حجت الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جریان عاشوراء و آموزه های این حادثه عظیم تاریخی، اظهار داشت: آنچه عاشورا برای انسان و بشریت به ارمغان آورد درس بزرگ عزت و آزادگی است.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزه های عاشورا قیام حضرت ابا عبدالله(ع)، تصریح کرد: ایستادگی بر آزمان ها و دفاع از ارزش های دین مبین اسلام و زیر بار سخن ناحق نرفتن و عدم بیت با حاکم فاسد و کافر؛ یزید همه یک پیام را در طول تاریخ مخابره کرد، و آن درس عزت و عدم سازش با ستمگران است.

این استاد جامعه المصطفی(ص) تبریز با اشاره به لقب «ثار الله»؛ خون خدای حضرت سیدالشهداء(ع)، ابراز داشت: شعار حضرت ابا عبدالله و فلسفه قیام او مانند خونی است که در رگ های تاریخ جریان پیدا کرده است و تا روز قیامت و تا زمانی پرچم باطل به کاملا بر زمین نیافتاده است، جریان خواهد داشت.


وی ضمن بیان فلسفه سخن«کل یوم عاشوراء، کل ارض کربلاء»، ابراز داشت: این عبارت برداشت درستی از مجموع حادثه کربلا و خط سیر امامت و در بر دارنده چندین پیام آموزنده و زیبا است، چون اگر چه روزی مثل واقعه عاشورا نیست و بوجود نخواهد آمد اما همیشه ظلم ظالمان و ستم به مظلومان پا بر جا هست تا این که قائم آل محمد(عج) ظهور کند.


حجت الاسلام ریاضی ادامه داد: فرهنگ عاشورا جاری بر بستر زمان است و کربلا نماد استقامت در راه هدف و مبارزه با ظلم و بی عدالتی است، پیشوایان دینی ما به ما این گونه آموختند که باید با ظلم ظالمان مبارزه کرد و خود نیز این چنین عمل می کردند و این گونه نیست که عاشورا حادثه ای محدود در چارچوب زمان و مکان معین باشد.


وی با بیان این‌که هیچ امامی در بستر بیماری از دنیا نرفته است و همه در برابر ظلم و ستم ایستادند و اگر می خواستند معامله کنند و کوتاه بیایند، شهید نمی شدند، تأکید کرد: این فرهنگ عاشورا است که بعد از گذشت سالیان طولانی از حادثه کربلا، انقلاب بزرگ اسلامی ایران را با شعار «هیهات من الذله» به پیروزی رساند.


این استاد حوزه و دانشگاه آموزه عاشورا را سیاست در کنار دیانت عنوان کرد و افزود: اگر تشیع انگلیسی به شما گفت دین از سیاست جداست، پاسخ آن شهادت یازده امام معصوم است، قاتل هیچ امامی، یهودیان، مسیحیان و بت‌پرستان نبودند و یازده امام معصوم(ع) به دست کسانی شهید شدند که حج می رفتند، زکات می‌دادند و نماز شب می‌خواندند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط و زمان این شاخص‌ها است که به ما کمک می‌کند تا حق را از باطل بشناسیم و مهم‌ترین شاخص نیز نایب امام زمان است که حماسه حسینی و دیپلماسی خمینی، توجه به همین اصل است./854/302/ب3

ارسال نظرات