۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۹۶۴۱۲
معاون پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث:

حسن خلق و جذب مردم به حقیقت راهکار مقابله با تشیع انگلیسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با اشاره به افراطی‌گری تشیع انگلیسی در رسانه‌ها گفت: هر چقدر به اختلاف‌ها کمتر دامن بزنیم و حتی برخی که دچار انحراف هستند را جذب کنیم، میان شیعیان انسجام و همگرایی بیشتری حکم‌فرما خواهد شد.
تشيع لندني

حجت الاسلام سید حمید حسینی، معاون پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت فضای مجازی برای معرفی مکتب شیعه اظهار داشت: فضای مجازی ابزار قدرتمندی برای نشر معارف و روشنگری است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به افراطی‌گری تشیع انگلیسی در رسانه‌ها ابراز داشت: حسن خلق و جذب مردم به حقیقت، ویژگی‌های ائمه ‌اطهار(ع) بوده است و در سیره ایشان دور کردن مردم وجود ندارد.

 

وی تأکید کرد: جذب قلوب با ارائه الگوهای کامل اخلاقی و دوری از تفرقه از توصیه‌های اهل بیت(ع) بوده، چنان که در روایات آمده است در میان اهل تسنن به گونه‌ای رفتار کنید که شما را به عنوان الگو مطرح کنند.

 

معاون پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث، مؤثرترین روش مطرح کردن شیعه را تعامل با برادران مسلمان خواند و یادآور شد: پاسخگویی منطقی به سؤالات، شنیدن حرف‌ها و اجازه طرح نظرهای مختلف در جذب دل‌ها به سمت حقیقت مؤثر است.

 

وی با اشاره به تفرقه ‌افکنی جریان‌های مخالف شیعه تصریح کرد: هر چقدر به اختلاف‌ها کمتر دامن بزنیم و حتی برخی که دچار انحراف هستند را جذب کنیم، میان شیعیان انسجام و همگرایی بیشتری حکم‌فرما خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی به فتنه‌انگیزی و درگیری برخی فرقه‌ها در میان شیعه اشاره کرد و افزود: با وحدت و همدلی و جذب مخالفان، این گروه‌های معاند ناکام خواهند ماند و به اهدافشان برای فتنه‌انگیزی به ثمر نخواهند رسید./908/ت302/ف

ارسال نظرات