۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۹۶۴۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رمز موفقیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر صداقت در گفتار و رفتار است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رمز موفقیت در احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، صداقت در گفتار و رفتار از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر است.
حجت الاسلام يعقوبي -همايش امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به آموزه های قرآنی در زمینه تربیت دینی، اظهار کرد: صالح و مصلح بودن از ویژگی های انسان کامل است.

 

وی افزود: بر این اساس انسان افزون بر تلاش برای خودسازی می بایست برای اصلاح و تربیت دیگران و جامعه اسلامی نیز فعالیت و کوشش کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی نیز هست، اضافه کرد: رعایت احکام و حدود الهی نظیر اقامه نماز، روزه گرفتن، حج و غیره بر فرد مسلمان لازم بوده اما کافی نیست چرا که انسان مؤمن می بایست برای رفع عیوب دیگران نیز خیرخواه بوده و با تلاش در این زمینه برای اصلاح جامعه اسلامی اقدام کند.

 

وی اظهار کرد: عصاره آموزه های اسلامی و دینی تربیت به معنای خودسازی و سیاست به معنی جامعه سازی و تلاش برای بهبود وضعیت کشور اسلامی است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به آموزه های اسلامی در زمینه توجه به وظایف فردی در کنار توجه به وظایف اجتماعی، خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از ما افزون بر وظایف و تکالیف فردی، به موضوعات و نیازهای اجتماعی نیز توجه داشته باشیم بدون شک جامعه و محل زندگی ما مناسب تر و مقبول تر خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دین مبین اسلام در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر را سفارش کرده است، افزود: باید این فرایض الهی بیش از گذشته در جامعه احیا و اجرا شوند.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) نیز احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، اضافه کرد: رمز مؤفقیت در احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، صداقت در گفتار و رفتار از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان، با بیان اینکه نفس برگزاری این همایش ستودنی است، گفت: فعالان این عرصه در زمینه انجام وظیفه دینی خود تلاش می کنند اما در هر صورت می بایست کار نیک و پسندیده مورد تشویق واقع شده و ترویج شود.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به اینکه استانداری مسؤول کنترل اقدامات اجرایی در حوزه های اداری، مالی و قانونی است، افزود: غفلت نکردن از این حوزه و بهبود وظایف نظارتی می تواند به عنوان یکی از بهترین معروفات در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر می بایست خود عامل نیز باشند، تصریح کرد: اگر مردم صداقت در گفتار و رفتار را از مسؤولان و متولیان ببینند بدون شک آنها نیز راه صواب و درست را در پیش می گیرند.

 

گفتنی است، در این همایش از 15 نفر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی تجلیل و قدردانی شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات