۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۹۶۴۶۸

چند خبر کوتاه از شیراز

خبرگزاری رسا ـ شناسایی هویت یکی از جان باختگان شیرازی فاجعه منا، تشییع پیکر شهید مدافع حرم و نمایش عاشورایی هنگامه‌ای که آسمان شکافت در دانشکده هنر و معماری شیراز از جمله برنامه های امروز شیراز سومین حرم اهل بیت بود.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، زینلی، مدیر حج و زیارت فارس گفت : پیکر پاک جلیل زارع که از شیراز برای انجام اعمال حج به سرزمین وحی مشرف شده بود پس از انجام آزمایش های DNA در تهران شناسایی و امروز به شیراز منتقل شد .
 
زینلی افزود: پیش از این تعداد جان باختگان حادثه منا در استان فارس 49 نفر اعلام شده بود که هویت یک نفر از مفقودان شناسایی و بر تعداد کشته شدگان فارس اضافه شد.
 
مدیر کل خج و زیارت فارس در پایان گفت: مراسم تشییع این عزیز فردا سه شنبه 28/07/1394 ساعت 9 صبح از حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود.
 
نمایش عاشورایی«هنگامه‌ای که آسمان شکافت»
همزمان با ایام محرم، ماه حزن و اندوه و ایام شهادت جانسوز اباعبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفای آن حضرت، نمایش عاشورایی«هنگامه‌ای که آسمان شکافت»، نوشته نصرالله قادری و به کارگردانی دکتر علیرضا بنیادی، رییس دانشکده هنر و معماری شیراز به روی صحنه رفت.
 
بنیادی رییس دانشکده هنر و معماری شیراز در حاشیه نمایش عاشورایی گفت : این نمایش که روایت عاشورا را از زبان شخصیتی ایرانی بازگو می‌کند، ارتباط مستحکم میان مردم ایران زمین و خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه ابا عبدالله الحسین را به تصویر می‌کشد.
 
وی افزود: این نمایش با بازیگری دانشجویان، محمد هاشم پور، علیرضا صابری، آرش صمصامیان، پوریا شیبانی، عرفان اسماعیلی، سعید مرادی منش، حجت ده بان، مطهره ارجمند، کلثوم بابا ملکی و نازنین جمال آبادی و منشی صحنه،امیر حسین صفی شاهی و گروه موسیقی، علیرضا ظریف‌کار، حامد هاشمی و محمد صفری و با صدابرداری، سعید ذوالنوریان به روی صحنه رفت.
 
رییس دانشکده هنر و معماری شیراز تصریح کرد: در این اجرا که با استقبال پرشور دانشجویان روبرو شد، دکتر حمزه سارویی رییس واحد، دکتر حمید صالحی معاون اداری مالی، دکتر حبیب الله ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر مجید جعفری از کارگردانان برجسته حوزه تئاتر، سینما و تلوزیون و مدرس گروه نمایش دانشگاه و دکتر عزیز شبانی مدرس دانشگاه در رشته نمایش و از صاحب نظران حوزه ادبیات و دیگر مسئولان دانشگاه، حضور داشتند.
 
بنیادی در پایان از عوامل اجرایی، حسن مروتی، سهراب اشرف، دانیال علیزاده، محمد ارجمند، عباس نجفی، هیبت اله رحیمی،محمد جواد جهان بزرگی، مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه و مصطفی رادمهرتشکر و قدردانی کرد.
 
پیکر شهید مدافع حرم در شیراز تشییع شد
علی‌محمد هزاره هفته گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به دست گروهک تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسید.
 
سرهنگ یاری هم‌رزم شهید در حاشیه مراسم تشییع در مورد این شهید گفت: علی‌محمد هزاره از خانواده‌ای مؤمن و متدین بود و باوجوداینکه نخستین بار بود به منطقه اعزام می‌شد، دلاوری‌های بسیاری از خود نشان داد.
 
وی تصریح کرد: این شهید در رزمی جانانه با عوامل استکبار و تکفیریون خون‌ریز داعش جان شیرین خود را فدای دین و میهن کرد.
 
پیکر این شهید بر دستان مردم شهیدپرور در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) تشییع و پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام طاهری تولیت حرم سید علاءالدین حسین(ع)، در گلزار شهدا به خاک سپرده شد./839/203/ب2
ارسال نظرات