۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۴۸۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

خدا محوری و اخلاص از زیبایی‌های نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدا محوری و اخلاص از زیبایی‌های عاشورا است که در وجود امام حسین(ع) و یارانش وجود داشت، گفت: اخلاص و برای خدا خدمت کردن نقطه مقابل هوای نفسانی و دنیوی است.
امام جمعه جويبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد اسماعیل حجت الاسلام قلی پور، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت ماه محرم برگزار شد، گفت: عاشورا زیبایی هایی در کنار مصیبت دارد که فداکاری و ایثار از درخشان ترین جلوه های زیبایی عاشورا است.

 

وی به زیبای های عاشورا در کنار مصیبت ها و تلخی های آن اشاره کرد و اظهار داشت: واقعه کربلا و عاشورای آن دارای هویت ها و شناسه های فراوانی است که قرار گرفتن  زیبایی در کنار مصیبت آن از جلوه معنوی آن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ماه محرم ماه ایثار و آموزه ها و عبرت ها است، خاطر نشان کرد: زیبایی در نگاه و دید انسان است، نه در دیدنی ها آن چیزکه به چشم  احسن به همه هستی می نگرد، خیلی چیزها هم زیبادیده می شود.

 

امام جمعه جویبار تصریح کرد: زیبا بینی هستی و حیات، هم آرامش روح می بخشد، هم صلابت و پایداری و پایمردی می آفریند و هم قدرت تحمل ناگواری ها را می افزاید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که عاشورا همان گونه که حضرت زینب(س) فرمود، جز «زیبایی» نبود، افزود: انسان موحد آگاه می شود که بر اساس مصلحت خداوند، این واقعه به وقوع پیوسته و حکمت خدا بر رضای او بوده است و حادثه ایی که برای خدا پسندیده است، زیبا است.

 

حجت الاسلام قلی پور هم چنین فداکاری و ایثار را از درخشان ترین جلوه های زیبایی عاشورا خواند و گفت: کسانی که در سر دو راهی رفتن و ماندن، ماندن را که نشان وفا و ایثاراست بر می گزینند و «زندگی بدون حسین» را ذلت و مرگ می شمارند.

 

وی افزود: آن خطبه امام، آن ابراز وفاداری یاران، آن شب بیداری اصحاب تا سحرگاهان، آن زمزمه تلاوت قرآن و نیایش از خیمه ها، آن اعلام وفاداری یاران در حضور زینب کبری و امام حسین(ع)، هر کدام برگی زرین از این زیبایی واقعه است.

 

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که خدا محوری و اخلاص از زیبایی‌های عاشورا است که در وجود امام حسین(ع) و یارانش وجود داشت، ادامه داد: اخلاص و برای خدا خدمت کردن نقطه مقابل هوای نفسانی و دنیوی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به ماندگاری عاشورا اشاره کرد و گفت: شور و شعور مؤمنان در برپایی عزاداری های با شکوه و عظمت نشاندهنده ماندگاری عاشورا است که عوامل زیادی دست به دست هم داده و در سایه آن علت ها نهضت عاشورا ماندگار است.

 

امام جمعه جویبار با تاکید بر این که سه دلیل عمده انگیزه، محتوا، رفتارها، بر جاذبه واقعه کربلا افزوده است، یادآور شد: عاشورا منشأ تحولات بسیار زیادی در سال 61 هجری یعنی بعد از وقوع واقعه کربلا بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اهدافی که امام حسین(ع) برای حرکت خود از حج به سمت کربلا داشت احیای سنت نبوی و فریضه امر به معروف و مقابله با حاکمی است که هیچ سنخیتی با هیچ مسلمانی ندارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که محرم بهترین زمان برای تقرب به درگاه خداوند منان است، گفت: انسان باید از زمان های نورانی این ماه ارزنده برای به فعلیت رساندن توانمندی های درونی خود بهره گیرد.

 

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه وسع خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم و استکبار بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این بوده که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با تاکید بر این که توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به فداکاری های والای اهل بیت(ع) در راستای اقامه حق و ترویج ارزش های والای دین مبین اسلام باشد./950/202/ب1

ارسال نظرات