۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۶۵۰۵
امام جمعه شهرستان مشکین شهر:

امر به معروف وظیفه ای شرعی برای رسیدن به جامعه آرمانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مشگین شهر با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: فریضه امر به معروف وظیفه ای شرعی برای رسیدن به جامعه آرمانی است.
حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگين شهر

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر انسانی است که باید در جهت رسیدن به جامعه آرمانی اجرا شود و هر فرد مسلمان می بایست در حد توان خود نسبت به انجام این فریضه الهی اقدام کند.

 

 وی در ادامه خطاب به عزاداران حسینی، گفت: مهم ترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود بنابراین از عزاداران حسینی انتظار می رود به جای عزاداری غیر اصولی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه شرعی و قانونی هر مسلمانی است تلاش کنند.

 

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در این همایش با اشاره به رعایت حجاب اسلامی و امنیت در کشور، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، ایران در امنیت کامل به سر می برد به طوری که در هر ساعت از شبانه روز هر فردی می‌تواند به صورت آزادانه و بدون هیچ گونه مزاحمتی در خیابان های شهر رفت و آمد داشته باشد که این مساله را مدیون خون شهدا هستیم. 

 

وی تاکید کرد: در هر جامعه ای برای تامین امنیت در جامعه پلیس وجود دارد اما اسلام، هر فرد مسلمانی را برای انسان های دیگر پلیس قرار داده است که با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می تواند این امنیت را در جامعه دو چندان کرد.

 

حجت الاسلام باوقار با اشاره به قیام امام حسین (ع)، بیان داشت: امام حسین (ع) تنها برای حفظ دین و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده و در این راه بهترین اصحاب و یاران خود را قربانی کرده است.

 

وی تاکید کرد: طبق آیات قرآن امر به معروف باید از خود فرد شروع شود تا بر دیگران تاثیر گذارتر باشد و در مراحل بعد خانواده، همسایگاه بستگان و عموم مردم را مد نظر قرار داد.

 

حجت الاسلام باوقار، تصریح کرد: طبق قانون اساسی این فریضه الهی همگانی بوده و تنها بر عهده دولت گذاشته نشده است از این رو باید در اجرای این فریضه عموم مردم همت کنند./937/202/ب1

ارسال نظرات