۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۶۵۰۹
سخنران و مبلغ حوزوی:

جبرئیل هم در روز عاشورا به یاری امام حسین آمده بود

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری و ذکر توسل سالار شهیدان در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی و رییس سابق سازمان بازرسی کشور برگزار شد.
جبرئیل هم در روز عاشورا به یاری امام حسین آمده بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و ذکر توسل امام حسین(ع) در شب ششم محرم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از اساتید عرفان و حکمت حوزه علمیه قم و شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی و حجت الاسلام محمد نیازی رییس سابق سازمان بازرسی کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به روایتی از نقل ابن عباس گفت: ابن عباس نقل می کند، امام حسین(ع) پیش از این که عازم کربلا شود، دست جبرئیل در کعبه در دست ایشان بود و جبرئیل صدا می زد، ای مردم برای بیعت کردن با خدا بشتابید.

 

وی درباره صحیح بودن این روایت اظهار داشت: قرآن کریم در سوره مبارک هود به آمدن ملائک عذاب در خانه حضرت ابراهیم(ع) به ظاهر انسان اشاره دارد و همچنین در سوره مبارکه مریم آمده است که ملکی به شکل انسان نزد حضرت مریم آمده است.

 

سخنران و مبلغ حوزوی به روایت دیگری درباره حضور جبرئیل در روز عاشورا در میان لشگر ابن سعد اشاره کرد و گفت: ابن قولویه نقل می کند، در روز عاشورا فردی در میان لشگر ابن سعد فریاد می زند که این رسول الله(ص) است که به کربلا آمده و آیا شما می خواهید با پیامبر اکرم(ص) به جنگ بپردازید؟

 

وی ادامه داد: این خبر در میان لشگریان پیچید و به حدی بر سربازان تأثیر گذاشت که لشگر ابن سعد درحال فروپاشی بود؛ ابن سعد به سربازانش گفت که او دیوانه است و رسول الله(ص) سال ها پیش از دنیا رفته است.

 

حجت الاسلام عالمی افزود: بعدها از امام صادق(ع) درباره آن شخص که در میان لشگر ابن سعد بود پرسیدند و امام در پاسخ فرمود، آن فرد جبرئیل بود که به شکل انسان آمده بود تا شاید بتواند با این شیوه سربازان را از جنگ با سالار شهیدان منصرف کند./840/پ202/ف

 

ارسال نظرات