۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۶۵۲۵
حجت الاسلام تراشیون:

آموزش ایثار و گذشت به فرزندان لازمه تربیت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کربلا بزرگ‌ترین صحنه در تاریخ بشریت برای نمایش ایثار و گذشت است، گفت: والدینی که به دنبال الگوی تربیت حسینی برای فرزندان خود هستند باید فرزندانشان را بر مبنای ایثار و گذشت تربیت کنند.
حجت الاسلام تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون امشب در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که لازمه خشمگین شدن بر دیگران این است که ابتدا خود انسان خشمگین شود تا بتواند با خشم خود دیگری را آزار داده و اندکی خشم اش فروکش کند، اظهار داشت: در حالی که با گذشت نیازی به خشم نیست و انسان مجبور نیست رفتاری از خود بروز دهد که در شأن و شخصیت اش نباشد.

 

وی تصریح کرد: انسان زمانی که چیزی را از دست می دهد ناراحت می شود در حالی که اگر در همان زمان گذشت کند برای آخرت خود خیر و برکات زیادی از پیش فرستاده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که از پیامبر(ص) روایت شده است که در روز قیامت فرشتگان عده ای را ندا می دهند و می گویند آنهایی که مزدشان بر خداوند است به بهشت بروند، گفت: وقتی مردم جویا می شوند که این عده چه کسانی هستند؛ فرشتگان می گویند آنهایی که در دنیا در اوج اقتدار از دیگران گذشت کرده اند.

 

حجت الاسلام تراشیون با بیان این امام حسین(ع) در اوج قله کمال و ایثار و گذشت بودند، تصریح کرد: شاید ما نتوانیم مانند ایشان به اوج قله کمال برسیم ولی می‌توانیم در دامنه های کوه کمال گام برداشته و تا جایی که می‌توانیم خود را به مولا و پیشوای خود نزدیک کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه گذشت و ایثار سرنوشت انسان‌ها را تغییر می دهد، گفت: پدر و مادر بهترین الگو برای فرزندان خود در زمینه تربیت بوده و می‌توانند فرزندان خود را از همان دوران کودکی بر مبنای ایثار و گذشت تربیت کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: ما باید در قالب داستان‌های مختلف پیرامون گذشت خداوند، رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) برای فرزندانمان سخن بگوییم و سعی کنیم در زندگی خانوادگی نسبت به هم گذشت داشته باشیم تا فرزندان الگو برداری کرده و نسبت به هم و خانواده خود گذشت داشته باشند.

 

حجت الاسلام تراشیون قبول عذر خواهی از فرزندان حتی در صورت تکرار اشتباه را یکی از عوامل تقویت گذشت در آن‌ها عنوان کرد، یادآور شد: پدر و مادر باید به فرزندان خود بیاموزند که در اوج شجاعت گذشت داشته باشند نه اینکه از روی ضعف دیگران را ببخشند زیرا گذشت در اوج اقتدار موجب رحمت و غفران الهی می شود./968/پ202/ف

ارسال نظرات