۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۹۶۵۴۰
استاد حوزه علمیه:

آشنایی مردم با قرآن از مهم‌ترین وظایف پیامبر اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: از مهم‌ترین وظایف پیامبر(ص) آشنایی امت با قرآن کریم است و هر یک از مسلمانان وظیفه دارند تا با کتاب هدایت بشر آشنا شوند زیرا قرآن کریم تامین کننده دنیا و آخرت مسلمانان است.
حجت الاسلام اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی استاد حوزه علمیه و از خطبای مشهور شامگاه دوشنبه 27 مهرماه در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالظیم حسنی(ع) در شهرری، با اشاره به هدف بعثت انبیا(ع)، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید پیامبران مبعوث شده از جنس خود آنها است؛ هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص) این است که ما را با ادبیات، تجلیل، انس و عمل به قرآن کریم آشنا کند.

 

وی افزود: از مهم‌ترین وظایف پیامبر(ص) آشنایی امت با قرآن کریم است و هر یک از مسلمانان وظیفه دارند تا با کتاب هدایت بشر آشنا شوند زیرا قرآن کریم تامین کننده دنیا و آخرت مسلمانان است.

 

حجت الاسلام اصلانی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند من از بین شما می‌روم ولی دو گوهر گران‌بها قرآن و عترت را از خود بجا می‌گذارم؛ و مشکل امروز مسلمانان ناشناختگی و ناآشنایی با قرآن کریم است.

 

وی افزود: هر انسان با دو بال قرآن و عترت می‌تواند پرواز کند و به اوج برسد اما اگر انسان یکی از این دو بال را نداشته باشد نمی‌تواند پرواز کند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند در نبود اهل بیت(ع) مسلمانان می‌توانند از علمای ربانی و دانشمندانی که علمشان در راستای علم خدا است یاری بگیرند.

 

حجت الاسلام اصلانی عنوان کرد: قرآن کریم به انسان آرامش و قدرت می‌دهد و در کتاب وصال شیعه آمده است حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند و برای آشنایی بشر با قرآن، برنامه قرآن شناسی برگزار می‌کند.

 

وی ابراز داشت: شناخت قرآن کریم سبب می‌شود انسان به فرامین آن عمل کند و آشنایی با آن دارای برکات زیادی است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: قرآن کریم نخستین پیام بعثت بود که برای کامل شدن توحید، باید با او انس گرفت و هدف بعدی بعثت پیامبر(ص) تزکیه نفس است یعنی رذایل اخلاقی را شناسایی کرده و آن را از بین ببریم.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به نفس انسان، اظهار داشت: شیطان در برابر نفس آدمی ناچیز است و نفس بالاترین دشمن انسان است خداوند فرمود کسانی که در برابر نفس خود می‌ایستند و در راه مبارزه و مهار او تلاش می‌کنند من راه رسیدن به خودم را به آنان نشان می‌دهم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند در سوره شمس یازده بار قسم خورده که یکی از آنان این است که من خیر و شر را به تو الهام می‌کنم و زمانی به رستگاری می‌رسی که راه درست را انتخاب کنی؛ نفس عماره همانند حیوانی است که باید آن را مهار کنیم./813/202/ب1

ارسال نظرات