۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۹۶۵۴۴
امام جمعه شهرستان قهدریجان:

یزیدیان امروز به اسم دموکراسی و آرامش دست به جنایت می زنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه هواره دو خط سازش و تسلیم و جهاد و مبارزه در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: ما عاشورا را زنده نگه داشته‌ایم تا بگوییم اهل سازش و تسلیم نیستیم، یزید و یزیدیان همیشه وجود داشته و دارند و ما هم ادامه دهنده راه جهاد و مبارزه خواهیم بود.
حجت الاسلام هاشمي امام جمعه قهدريجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امشب در مسجد جامع شهرستان قهدریجان، با اشاره به روش‌های بنی امیه برای مبارزه با اهل بیت (ع) گفت: در روایات آمده است که در واقعه کربلا 30 هزار نفر در برابر فرزند رسول خدا صف کشیده بودند تا او را قربة الی الله به قتل برسانند و این بیانگر مخدوش بودن افکار و اذهان در آن دوران بوده است.

 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه تصریح کرد: یزید و معاویه با روش‌های مختلفی دستیابی به اهداف حکومتی خود را دنبال می‌کردند، در دوران معاویه تهمت‌های بسیاری به امام علی (ع) نسبت می‌دادند، سب و لعن امام بر بالای هفتاد هزار منبر به یک رسم تبدیل شده بود و به شدت بر روی افکار و عقاید مردم کار شده بود.

 

وی با بیان اینکه معاویه و یزید با یک برنامه دقیق به صورت تدریجی حسنین را کنار زدند اظهار کرد: بنی امیه با یک چهره مذهبی و بر مبنای مسائل عقیدتی بر مردم حکومت می‌کردند، دستگاه یزید با یک توجیه جبر گرایانه بر مردم حکومت می‌کرد، حتی وقتی سر قدس سیدالشهدا (ع) در برابر یزید قرار گرفت یزید تلاش می‌کرد با تفسیر به رأی آیات قرآن این جنایت خود را توجیه کند.

 

امام جمعه شهرستان قهدریجان با اشاره به مبارزه گسترده اهل بیت (ع) با منطق جبرگرایی خاطر نشان کرد: بنی امیه غیر اخلاقی ترین و غیر انسانی‌ترین ترفندها را برای پیشبرد اهدافشان به کار می‌بردند، استفاده از احادیث جعلی، ترویج جبر گرایی از جمله این روش‌ها بود، یزید امام حسین (ع) را متهم به برهم زدن آرامش جامعه می‌کرد، بله آرامشی که به نفع یزید باشد باید از بین برود.

 

امروزه استکبار به نام دموکراسی دست به جنایت می‌زند

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: امروز هم شاهد هستیم به اسم آرامش و به اسم حقوق بشر و دموکراسی چه جنایاتی یهودیان که از نسل یزیدیان هستند مرتکب می‌شوند و به بهانه‌های واهی آنها را توجیه می‌کنند، شریعت اسلام به واسطه شهادت امام حسین (ع) و مبارزه ایشان با استکبار و ظاهر سازی‌های دشمنان دین خدا زنده مانده است.

 

وی با اشاره به روایتی ابراز کرد: وقتی تاریخ را بررسی کنیم همواره دو خط در تاریخ وجود داشته، یکی خط سازش و تسلیم و دیگری خط جهاد و مبارزه، امام حسین (ع) اهل سازش و تسلیم نبود، اینکه ما هرساله عاشورا را مراسم می‌گیریم و یاد آن را زنده نگه می‌داریم برای این است که بگوییم ما اهل سازش و تسلیم نیستیم و می‌خواهیم راه جهاد و مبارزه را ادامه بدهیم.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه یزیدیان تمام شدنی نیستند گفت: ما به دلیل اینکه استکبار راه یزید و یزیدیان را ادامه می‌دهند هرگز دست از مبارزه با آنها برنخواهیم داشت، معماران براندازی و تشنگان قدرت همواره در تاریخ حضور داشته‌اند، از ماجرای سقیفه تا شریح قاضی و عبیدالله و عمربن سعد همه اینها تشنه قدرت و به دنبال براندازی بودند و در این راه جنایات و فتنه‌های بسیاری را مرتکب شدند و این رویه تا امروز هم ادامه داشته و ادامه خواهد داشت./1304/202/ب1

ارسال نظرات