۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۶۵۴۷
حجت الاسلام ماندگاری:

غرب با مذاکرات هسته ای آرام نخواهد شد/ دشمن تا دین ما را نگیرد ول کن نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برخی مسؤولان که در آمریکا و اروپا تحصیل کردند آمریکایی و انگلیسی شدند، گفت: آمریکا که شیطان بزرگ و یزید و ابن زیاد زمان و یک پدیده 70 ساله است تا کنون به کدام کشور وعده داده و عمل کرده است؟
حجت الاسلام ماندگاري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در هیأت انصارالحسین(ع) اصفهان، با اشاره به آیه "یا ایهاالذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه" گفت: آیه 54 سوره مائده محور بحث امشب ما در محضر شما یاران عاشورایی آخر الزمان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: کسانی که در عهد رسول الله بودند بنا به صریح آیه قرآن آن گونه که در حیات رسول خدا دین خدا را یاری کردند بعد از رحلت پیامبر، جانشین پیامبر و دین خدا را یاری نکرده و این یاری نکردن سبب شد جانشینان پیامبر یکی بعد از دیگری به شهادت برسد و سبب شد خدا وجود بقیه الله الاعظم را در پس پرده غیبت قرار دهد.

 

وی با بیان این که تاریخ اسلام سابقه بی وفایی و عاقبت بخیری و عاقبت به شری را برای ما گفته تصریح کرد: در جریان حوادث زمان پیامبر کسانی وجود دارند که تا شب جنگ احد با پیامبر بودند و صبح از ایشان جدا شدند بنابراین هیچ بعید نیست برخی تا شب جمعه ظهور فریاد یا مهدی(عج) بزنند اما صبح جمعه از آقا جدا شوند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که برخی تا شب آخر با امام حسین(ع) در خیمه ایشان بودند اما صبح از امام جدا شدند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که تا آخرین لحظه دشمن به من و شما طمع می کند زمان پیامبر و امیر المومنین و ائمه اطهار از این مثال‌ها زیاد داریم و اگر زمان ائمه قبلی این مسائل پیش آمد هیچ بعید نیست اکنون نیز همین اتفاق بیفتد.

 

رییس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: کسانی بودند که تا وسط راه با امام حسین(ع) آمده و از وسط راه برگشتند و شب عاشورا زمانی که امام حسین(ع) خطبه خوانده و نور چراغ‌ها را کم کردند رفتند، یک نفر هم ظهر عاشورا رفته است اینها عاقبت به شر هستند اما باید از خود بپرسیم که چه اتفاقی می‌افتد که برخی در مسیر کم می‌آورند؟

 

برخی وقایع عاشورا در زمان ظهور هم تکرار خواهد شد

 وی بیان کرد: از آن طرف زهیری که عثمانی مسلک بوده و بنا ندارد با امام حسین(ع) باشد چه اتفاقی در زندگی او افتاده که فرمانده یکی از جناح‌های امام می‌شود و وهب نصرانی با همسر و مادرش حسینی می‌شود و حری که تا روز تاسوعا یزیدی است صبح عاشورا حسینی می‌شود به طوری که حتی در برخی نقل‌ها گفته شده زمانی که حر آمده 37 نفر هم همراه او آمدند بنابراین احتمال می‌دهیم که این قصه زمان ظهور هم تکرار شود و برخی که با امام زمان(عج) هستند صبح جمعه ظهور امام را تنها می‌گذارند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که برخی که جزء مبارزین قبل از انقلاب بوده و یا انقلابی ابتدای انقلاب بودند بعد کم آوردند، گفت: بعد از انقلاب یک عده ریزش و یک عده رویش کردند و حتی برخی رویش‌ها مربوط به کشور ما نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در گذشته پول درب خانه یاران ائمه و اهل بیت می‌فرستادند تا از راه حق منحرف شوند، تصریح کرد: هم اکنون هیئاتی هست که به مداح می‌گویند اسم از شهدا و امام و رهبری نیاورید و تنها از یزید و امام دیروز بگویید و به امام و یزید امروز کاری نداشته باشید، به یکی از مداح‌ها پیشنهادی شده بوده و او در پاسخ به کنایه گفته بود مبلغ پیشنهادی شما از پول ابن زیاد خیلی کمتر است.

 

وی ادامه داد: در جریان یکی از انتخابات‌ها به یک نفر گفتم چرا به فلان نماینده که لایق نیست رای دادی؟ گفت وعده گوشی موبایل به من دادند اما باید بدانیم که در سپاه عمر سعد هم به برخی وعده زین اسب و سبد خرما و گندم داده بودند و هیچ کدام به وعده‌ای که به آنها داده شد نرسیدند.

 

آمریکا یزید و ابن زیاد زمانه است

 حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: آمریکا که شیطان بزرگ و یزید و ابن زیاد زمان و یک پدیده 70 ساله است تا کنون به کدام کشور وعده داده و عمل کرده؟ به عراق و افغانستان وعده امنیت داد اما آیا عمل کرد؟ چرا برخی در برابر وعده الهی چشم و گوش کر دارند اما به وعده شیطان بزرگ توجه می‌کنند؟

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز هم برخی را با زر و پول و مدرک می‌خرند، اظهار کرد: در سیستم جمهوری اسلامی که ثمره خون شهداست برخی را با مدارک مفت و برخی را با وام‌های بزرگ خریدند، نباید بدبین بود اما هرکسی از مسؤولان که تحصیل کرده آمریکا و اروپا است را با دیده دقت بنگرید و راحت از کنارش عبور نکنید.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت فرمودند که سرمایه، ارتباطات و اعتقادات خود را بپوشان در حالی که ما جوانان دانشمند و المپیادی خود را همه جا معرفی کردیم، گفت: وقتی نهضت بیداری اسلامی محقق شد شیطان بزرگ تازه متوجه شد که جمهوری اسلامی در چه جاهایی کار کرده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که برخی مسؤولان که در آمریکا و اروپا تحصیل کردند آمریکایی و انگلیسی شدند، ادامه داد: یاران پیامبر را با پول یا شهوت خریدند و اکنون نیز دشمن کار می‌کند و آرام ننشسته است، گستردگی و ابتذال در شبکه‌های مجازی برای این است که بچه‌های ما را با شهوت بخرند و تا حدودی نیز موفق شدند چرا که امروز دشمن به ما طمع کرده و حتی از بچه‌های شیرخوره هم نمی‌گذرد و برای بچه‌ها بازی درست کرده تا با بازی بچه‌ها را بخرد ودشمن فهمیده با جنگ نرم باید جلو بیاید.

 

دشمن با مذاکرات هسته ای آرام نخواهد شد

 این خطیب برجسته حوزه علمیه قم با ابراز این که ابوسفیان توانست با جنگ نرم اسلام ناب محمدی را به اسلام اموی تبدیل کند، تصریح کرد: آیا دشمن امروز تنها با یک مذاکره در بحث هسته‌ای آرام می‌نشیند؟ اینها طمع دارند تا هسته‌ای و موشکی شما را تعطیل، حمایت شما را از مظلومان جهان قطع کنند و تا دین را از شما نگیرند ول نمی‌کنند مگر اینکه اهل استقامت و پایداری باشید.

 

وی افزود: ما باید بخواهیم که پای پیامبر و آل ایشان بمانیم و بدانیم که راه آن چیست و در آن راه قدم برداریم و هزینه آن را پرداخته و پایداری کنیم، "کلمه لااله الا الله حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی" یعنی مراقب شما هستند که دشمن شما را نخرد و سر شما کلاه نگذارد و گر زیر شکنجه قطعه قطعه کنند تا آخرین لحظه احد و محمد بگوییم همان طور که حر و زهیر را خدا نگه داشت تا سقوط نکنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر این که نباید امام زمان(عج) را ترک کنیم، خاطرنشان کرد: امتحان ظهور سخت است و در دعای عهد می‌خوانیم که خدایا به سختی‌های بعد ظهور رحم کن، امتحان سختی در پیش داریم مگر اینکه استقامت داشته و پای کار باشیم./1304/پ201/ج

 

ارسال نظرات