۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۲۹۶۵۵۶
کارشناس مذهبی:

زیارت قبر امام حسین سبب پاکی قلب انسان می‎‏شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اشک بر سید الشهدا سبب تقرب باطنی انسان می شود، گفت: اشک بر سید الشهدا یک تقرب باطنی می اورد که انسان نبایستی از مقام قرب خدا خارج شود.
زیارت قبر امام حسین سبب پاکی قلب انسان می‎‏شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب کارشناس مذهبی شامگاه دوشنبه 27 مهرماه درمراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در هیئت قاسمیون برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی دیگر از عواملی که سبب اشک بر سید الشهدا می شود مسأله به زبان اوردن نام مقدس امام حسین(ع) است اظهارداشت: نام سید الشهدا باعث رقیق شدن قلب انسان می شود، نام امام حسین در بین اسماء خمسه با اینکه منشا نور هستند قطعا اتصال به هر کدام یک تطهیر قلب برای انسان بوجود می آورد.

 

وی تصریح کرد: اشکی که در استماع نام سید الشهدا برای انسان حاصل می شود در حقیقت رقت قلبی انسان را افزایش می دهد و باعث می شود انسان به مصیبت سیدالشهدا گریه کند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: اگر می خواهید با یکی از شفاعت های امام حسین (ع) آشنا شوید ببینید قلبش با شنیدن نام امام حسین(ع) قلبش منکسر می شود و اشک بر سیدالشهدا نعمت است که قسمت باکین اباعبدالله میشود .

 

وی با اشاره به اینکه اشک بر سید الشهدا باعث تقرب باطنی انسان می شود افزود: اشک بر سید الشهدا یک تقرب باطنی می اورد که انسان نبایستی از مقام قرب خدا خارج شود  و ثانیا نگاه بر قبر امام حسین(ع) وجود انسان را تطهیر می کند و روایت است از امام صادق (ع) زیارت قبر امام حسین (ع) واجب نیست اما اگر انسان مضطر شد با زیارت قبر جدم سید الشهدا به صد درصد پاکی می رسد.

 

حجت الاسلام شهاب با اشاره به روایتی از امام صادق در خصوص زیارت قلب سید الشهدا افزود: هر وقت هوای زیارت قر جدم را کردید کافیست دستانت را روی سینت بگذاری و سه بار بگویی یا اباعبدالله و اگر اشک بر گونه شما جاری شود انگارصحن اباعبدالله هستید.

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: خاصیت زیارت ظاهری قبر سیدالشهدا باعث نزول اشک انسان می شود که یکی از دلایل خارجی اشک بر سید الشهدا است؛ انسان در همین حال که مشغول زیارت قبر سید الشهدا است قلبش تطهیر می شود و گناهان بزرگ انسان بخشیده می شود. انسان باید همیشه در حالات معنوی که دارد از خدا بخواهد معرفت دینی پیدا کند./817/203/ب3

ارسال نظرات