۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۵۵۹
استاد حوزه علمیه:

بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای سعادت انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با اشاره به این که بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای سعادت انسان است، گفت: مفاهیم و معارف والا و ارزشمندی در این کتاب نورانی قرار دارد که انسان می تواند با استعانت از آن در مسیر تقرب الی الله گام بردارد.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم عزاداری دهه اول محرم هیات مکتب الزهرا(س) آمل که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم اظهارداشت: ضرورت دارد انسان از فرصت های ارزشمند و والای ماه محرم در راستای ارتقای معرفت نسبت به خاندان عصمت و طهارت بهره گیری کند.


وی تصریح کرد: وقتی انسان می خواهد کاری انجام دهد باید آن را در قوه عاقله خود تصور کند که سپس در مرحله قلب قرار می گیرد.


حجت الاسلام صمدی آملی افزود: مجموعه کاری که در قوه متصرفه تحقق پیدا می کند یکی قوه خیال و دیگری قوه حافظه است که یک سری از ادراکات را از حواس پنج گانه می گیریم و به حس مشترک می دهیم که آن را ادراک کرده و به قوه خیال می دهد.


شاگرد علامه حسن زاده آملی با اشاره به این که قوه خیال آرشیو حس مشترک است و همه ما حس مشترک داریم که صوت زیاد انسان را پیر می کند، بیان داشت: قوه متصرفه اگر با هم باشد بر قوه خیال مشرف شده و صورت ها را از آن آنجا می گیرد.


وی ادامه داد: لایه های بسیاری در نفس و ذات انسان وجود دارد که شاید هنوز در خصوص بسیاری از آن ها اطلاعات و دانش های لازم را نداشته باشیم.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دو نقص سنگین در طب جدید در خصوص مزاج و روح بخاری وجود دارد و دلیلش این است که طبیبان در همین موطن جسم طبیعی در حال اقدام هستند.


حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که قرآن مجید کلام و کتاب است، گفت: اصحاب از پیامبر گرامی اسلام اسباطی شنیدند که از مرتبه الفاظ از ناحیه نورانی حضرت محمد(ص) صادر شده است.


شاگرد علامه حسن زاده آملی با اشاره به این که بهره گیری از معارف قرآنی راهگشای سعادت انسان است، بیان داشت: مفاهیم و معارف والا و ارزشمندی در این کتاب نورانی قرار دارد که انسان می تواند با استعانت از آن در مسیر تقرب الی الله گام بردارد.


وی خاطرنشان کرد: حضور در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان به عنوان فیضی عظیم و گرانقدر است که انسان می تواند با بهره گیری شایسته از آن به مقامات و درجات ارزشمندی دست پیدا کند./1314/202/ب1

ارسال نظرات