۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۹۶۵۶۰
امام جمعه اسلام آباد غرب:

انجام مستحبات با ترک گناهان ارزشمند می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسلام آباد غرب در جمع عزاداران حسینی، گفت: قلب خود را با گناهان کوچک سیاه و کدر نکنیم و با توبه و استغفار خشنودی خداوند را نصیب خود گردانیم.
امام جمعه اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب شامگاه گذشته به مناسبت ماه محرم و عزادارای سیدالشهدا (ع) در حسینیه شیرمستی استان کرمانشاه اظهار داشت: افراد جامعه باید توبه کردن را جدی بگیرند و در صورت ارتکاب به گناه، بلافاصله توبه کنند.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به عقیده غلطی که در میان برخی افراد وجود دارد، بیان داشت: برخی معتقدند افرادی که به طور مکرر مرتکب گناه می شوند و توبه می کنند کار غلطی انجام داده و اسلام و دین را به سخره گرفته اند، در پاسخ این افراد باید گفت این عقیده باطل توفیق توبه را از چنین افرادی سلب می کند.

 

حجت الاسلام محمدی پور یادآور شد: در وهله اول بهتر است از ارتکاب به گناه خودداری شود و افراد دامن خود را به گناهان متعدد آلوده نکنند، اما در صورتی که فرد گناهی مرتکب شد لکه ای سیاه بر نفس و قلب او پدید می آید و این لکه فقط با توبه واقعی پاک می شود.

 

وی شروطی را برای پذیرش توبه ذکر کرد و عنوان داشت: برای توبه واقعی فرد باید از گناه پشیمان باشد و تصمیم قاطع بر ترک گناه داشته باشد، بر افراد واجب است که حتی اگر صد بار گناهی را مرتکب شدند، بعد از هر بار توبه کنند تا قلب آن ها سیاه و کدر نشود.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که هر روز و شب توبه کنید، این بدان معنا است که ما به وفور مرتکب گناهان می شویم.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطر نشان کرد: متأسفانه اکثر مردم به گناهان زیادی همچون سخن چینی، دروغ، غیبت و سایر گناهان خو گرفته و گناهان در نظرشان کوچک جلوه می کند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه زندگی ها در عصر حاضر بر اساس دروغ پایه گذاری شده و علت سستی خانواده ها همین نگفتن حقیقت است، با این شرایط دعاهای افراد دیر مستجاب شده و حتی گاهی مستجاب نمی شود.

 

حجت الاسلام محمدی پور در پایان افزود: انجام مستحبات زمانی ارزشمند است که گناهان را ترک کرده و واجبات خود را به خوبی به انجام رسانیم./857/202/ب1

ارسال نظرات