۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۲۹۶۵۷۶
استاد حوزه و دانشگاه:

واقعه کربلا جنگ بین جنود عقل و جهل بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که از زمان حضرت آدم تا کنون شجره طیبه و شجره خبیثه با یکدیگر در تقابل بوده اند، گفت: شیعیان برگ های شجره طیبه هستند.
حجت الاسلام قاسم ارمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه دوشنبه شب در جمع عزاداران هیأت شاهزاده علی اصغر درب حوض مسجد شاهزاده علی اصغر(ع) خیابان امام کاشان، با اشاره به این که در روایات شجره خبیثه به بنی امیه و شجره طیبه به پیامبر اسلام(ص) اتلاق می شود، گفت: این دو جریان در واقعه کربلا در تقابل با یکدیگر قرار گرفتند.

 

وی افزود: از زمان حضرت آدم تا کنون شجره طیبه و شجره خبیثه با یکدیگر در تقابل بوده و جنود عقل در مقابل جنود جهل واقع شده که در واقعه کربلا نیز این دو جنود در مقابل یکدیگر بودند.

 

حجت الاسلام ارمی با بیان این که در واقعه کربلا جنایاتی عظیم که در تاریخ نظیر ندارد به وسیله شجره خبیثه انجام شد، گفت: خداوند حامی شجره طیبه است، از این رو شاخه و برگ های واقعه کربلا روز افزون گسترش پیدا می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شیعیان برگ های شجره طیبه هستند و در سراسر گیتی می درخشند، گفت: در دنیای امروز شاهد پیروزی شجره طیبه بر شجره خبیثه هستیم.

 

وی با تأکید بر این که درس ها و عبرت های واقعه کربلا را باید در زندگی پیاده کرد تا از تکرار تاریخ جلوگیری شود، گفت: با بررسی تاریخ صدر اسلام مشخص می شود که پلید ترین افراد کسانی بودند که با شجره طیبه در مبارزه بودند.

 

به گفته وی، افرادی که مقابل شجره طیبه قد علم می کردند همه از نظر ماهیت و مشخص بودن نسل دچار مشکل بودند که این موضوع در قرار گرفتن آنها مقابل جریان طیبه مؤثر بوده است.

 

حجت الاسلام ارمی با بیان این که رذایل اخلاقی، زشتی ها، دنیا زدگی، دور بودن از اخلاقیات و اهداف دین و عدم شناخت امام زمان از دلایل وقوع حادثه کربلا بوده است، گفت: واقعه کربلا تقابل شجره طیبه و شجره خبیثه بوده است که شجره طیبه امام حسین(ع) و شجره خبثه، بنی امیه بوده اند./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات