۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۹۶۵۹۶
کارشناس دینی:

بدعت و خرافات در دین سبب سست شدن اعتقادات مردم می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که بدعت خطری است که دین را تهدید می کند، گفت: خرافات موجب سست شدن عقیده می شود و سست شدن عقیده موجب بی دینی و در نهایت موجب بی عاری انسان می شود.
بدعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، کارشناس دینی دوشنبه شب در تکیه حضرت علی اکبر(ع) روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که در زمان امیرالمؤمنان(ع) معاویه و فرزندش دین را سبک شمردند، گفت: در جامعه امروز دین باید عرضه شود تا سلامت دین وجود داشته باشد، از این رو خطراتی در کمین دین هستند که دین را خفیف می کنند که خار و خفیف شمردن دین یکی از این موارد است.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمود در آخر الزمان پدران به دنیای فرزندان خود بیشتر از آخرت آنها بها خواهند داد، از این رو در جامعه امروز شاهد این موضوع هستیم.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که در ازدواج باید به دینداری و اهمیت دادن به نماز طرف مقابل دقت کرد، ابراز کرد: اگر به انجام واجبات دین اهمیت داده نشود نوعی خار شمردن دین صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به این که معاویه و یزید دین را خوار کرده و دین ستیزی را آغار کردند و با دین، امام و ولایت به جنگ پرداختند که خود دلیل وقوع حماسه کربلا بود، گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید من از روزی می ترسم که امتم دین را خوار و ذلیل کنند.

 

به گفته وی، لهو و لعب نیز به سلامت دین ضربه وارد می کند که در جامعه امروز شاهد انجام اموری هستیم که به نام دین، اما بر خلاف دین است.

 

هیچ روایت و عالِمی برهنه شدن در عزاداری را تأیید نکرده است

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که صندوق های قرض الحسنه ای با نام ائمه اطهار(ع) افتتاح می شود، اما سود 30 درصد دریافت می کنند که این امر مبارزه با دین است، گفت: جشنواره به مناسب عید مسلمانان برگزار می شود، اما بر خلاف موازین دین اسلام عمل می شود و در آن گناه صورت می گیرد.

 

این کارشناس دینی با بیان این که بدعت سومین خطری است که دین را تهدید می کند، گفت: خرافات موجب سست شدن عقیده می شود و سست شدن عقیده موجب بی دینی و در نهایت موجب بی عاری انسان می شود.

 

 

وی با تأکید بر این که امام حسین(ع) در نامه خود به مردم بصره فرمود که در دین بدعت به وجود آمده است، گفت: چهارمین خطری که اسلام را تهدید می کند، غلو کردن در دین است، از این رو در عزاداری امام حسین(ع) باید حالت تباکی و گریه به خود گرفت نه این که حالاتی بروز داده شود که مصداق غلو در دین باشد.

 

به گفته وی، در سنت ایرانی ها پوشیدن لباس های بلند مشکی برای عزاداری وجود داشته است و هیچ روایت و عالمی برهنه شدن در حال عزاداری را تأیید نکرده است.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحریفات عاشورا هشدار داده است، گفت: دین به واسطه تحریفات خوار می شود، از این رو در روضه خوانی ها و عزاداری ها نباید مطالبی عنوان شود که دارای سند موثقی نیست./1307/203/ب1

ارسال نظرات