۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۶۶۲۷

چند خبر کوتاه از کرمان

خبرگزاری رسا ـ تشییع پیکر حجت‌الاسلام مرتضایی جان‌باخته فاجعه منا، رونمایی از سند هویتی شاعر و پیرغلام اهل بیت(ع) در رابر و افتتاح نمایشگاه کتاب در کرمان از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، پیکر حجت‌الاسلام مصطفی مرتضایی جان‌باخته فاجعه منا در کرمان تشییع شد.


در این آئین اقشار مختلف مردم کرمان، فرماندهان و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی کرمان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.


حجت‌الاسلام مصطفی مرتضایی مسؤول عقیدتی سیاسی حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی به عنوان روحانی در کاروان جانبازان تهران راهی سرزمین وحی شد.


با توجه اینکه مرحوم مرتضایی اصالتاً کرمانی است به درخواست خانواده پیکر ایشان به کرمان منتقل شده است.


مردم متدین کرمانپس از حضور در حسینیه ثارالله و قرائت زیارت عاشورا به یاد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین عزاداری کردند.


سپس پیکر مرحوم مرتضایی از مقابل حسینیه ثارالله تا خیابان فلسطین تشییع شد و از آن جا با خودرو به بهشت زهرا مسجد صاحب‌الزمان(عج) کرمان منتقل شد تا در جوار شهدای دفاع مقدس آرام گیرد.


رونمایی از سند هویتی شاعر و پیرغلام اهل بیت(ع) در رابر

همزمان با ماه محرم از سند هویتی نعمت‌الله زرین‌کلاه، شاعر و پیر غلام اهل بیت(ع)، پدر شهید و واقف رابری رونمایی شد.


علیجان سلیمانی فرماندار رابر در این مراسم با تسلیت ایام حزن و اندوه اباعبدالله‌الحسین(ع) هدف از رونمایی اسناد هویتی را شناسایی چهره‌های ماندگار شهرستان و معرفی آنها به نسل آینده عنوان کرد و گفت: نعمت‌الله زرین‌کلاه ذاکر و پیرغلام اهل بیت(ع) از جمله ذخایر فرهنگی و مذهبی شهرستان رابر است که سال‌ها از عمر خود را در خدمت اباعبدالله‌الحسین(ع) بوده‌است.


سلیمانی افزود: قیام امام حسین(ع) و تحمل مصیبت‌ها و شهادت فرزندان و یاران ایشان سبب شد که اسلام و قرآن، زنده و پویا شود و با شتاب به سمت جلو در حرکت باشد.


وی همچنین کتاب در ستایش آسمان را در مدح ائمه اطهار(ع) به نوشته نظم درآورده‌است.


نمایشگاه کتاب 16 آبان در کرمان افتتاح می شود

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان از شانزدهم آبان ماه برگزار می شود.


وی افزود: این نمایشگاه از 16 تا 22 آبان ماه در محل مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق برگزار خواهد شد.


علیزاده تصریح کرد: تاکنون و در آخرین روز مهلت ثبت نام ناشران 650 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است، بنابراین لازم است تلاش مضاعفی برای ترویج فرهنگ مطالعه و سهولت دسترسی مردم به تازه های نشر انجام شود./9709/203/ب1

ارسال نظرات