۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۹۶۶۸۵
امام جمعه اهر:

انقلاب اسلامی ایران ریشه در عاشورا دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد، گفت: امام حسین(ع) در راه اطاعت از امر الهی، حفظ ارزش‌های اسلامی، اجرای حدود الهی و امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) در مورد سفارش به تقوا، اظهار داشت: امام حسین (ع) در راه اطاعت از امر الهی، حفظ ارزشهای اسلامی، اجرای حدود الهی و امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.

 


وی به مسأله امر به معروف و نهی از منکر از نگاه امام حسین (ع) پرداخت و افزود: حضرت ابا عبدالله(ع) در اجرای امر به معروف و نهی از منکر روش ها و شیوه هایی را لحاظ کرده اند که حکمت و موعظه از جمله این روش ها بوده و در متون دینی دارای بازتاب خاصی هستند و آن حضرت در جریان نهضت از موعظه بیشتر استفاده کرده اند.

 


امام جمعه اهر تصریح کرد: آنچه مسائل کربلا را به وجود آورد و امروزه می بینید مظلومان عالم زیر چکمه ابر قدرت ها و مستکبران له می شوند، به خاطر دنیا و دنیا طلبی است و آنهایی که در مقابل امام حسین (ع) شمشیر کشیدند و اینگونه با اهل بیت پیامبر(ص) معامله کردند، به دنیا گرایش پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: انسان نباید اینقدر به دنیا روی آورد و دنیا طلب نباشد و برماست که امروزه در مقابل دگر اندیشان و مهاجمان فرهنگی و آنهایی که در راه استحاله فرهنگی جامعه و تغییر باورهای مردم سرمایه گذاری می کنند، از این شیوه ها استفاده کرده و مردم و جوانان را تفهیم کنیم تا توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام در بعد مسائل فرهنگی و اعتقادی تأثیرگذار نباشد.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:  انسان باید همواره با نماز، روزه، دعا و شرکت در محافل و مجالس اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، ذکر، توجهات قلبی و سایر موارد ذکر الله به یاد پروردگار زندگی کند و لحظه ای از نام و ذکر پروردگار متعال غافل نباشد.

 


وی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) را آزادگان درگاه ائمه دانست و تأکید کرد: با عنایت الهی ملت ایران اسلامی عاشق امام حسین(ع) هستند و با این عشق و علاقه خود را آزاد کرده اند و به حول و قوه الهی با این عشق و علاقه دنیا را از ظلم و ستم و ستمکار پاک کرده و آزاد خواهند کرد.

 


حجت الاسلام حاجی زاده درس عاشورا را درس مقابله با ظلم و ستم و زیر بار ظلم نرفتن دانست و تصریح کرد: درسی که امام حسین(ع) به ما آموخت عدم سازش با ظالم و ستمگر است، این راه را حضرت امام خمینی (ره) تعقیب کردند و ما را به عزت و عظمت رساند.

 


وی نتیجه تفکر عاشورائی را پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ عزت و کرامت در منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر اندیشه عاشورایی به راه خود ادامه می دهد، انقلاب اسلامی با تأسی به شعار «هیهات منا الذله» در برابر ظلم جهانی استکبار ایستاده است./854/302/ب1

ارسال نظرات