۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۶۹۰
احکام(۱۰)

فلسفه سجده بر تربت امام حسین علیه‌السلام

خبرگزاری رسا - کارشناس مسائل فقهی فلسفه سجده برخاک و مشتقات آن را از رازهای مبنایی آفرینش عنوان کرد و گفت: اجماع مراجع تقلید در اولویت سجده بر تربت اباعبد‌الله‌الحسین یا همان خاک کربلا نشان پویایی جریان قیام عاشورا است.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر ربانی، امروز ظهر در خطبه های فقهی بین نماز جماعت ظهر و عصر که همه روزه در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود فلسفه سجده برخاک و مشتقات آن را از رازهای مبنایی آفرینش عنوان داشت و گفت: بر اساس فتوای تمام مراجع تقلید سجده بر خاک و مشتقات آن مانند سنگ، کاغذ و چوب صحیح است.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اجماع مراجع تقلید در اولویت سجده بر تربت اباعبد‌الله‌الحسین یا همان خاک کربلا را نشان پویایی جریان قیام عاشورا دانست و گفت: بر اساس فتوای تمام مراجع تقلید سجده بر تربت اباعبدالله الحسین از استحباب بالایی برخوردار است و این وحدت نظر نشان از حیاتی بودن قیام خونین عاشورا است.

 

حجت الاسلام ربانی در جواب سؤالی که یکی از مکلفان حاضر در حرم مبنی بر اینکه آیا سجده بر نوشته‌ها و حروف روی مهر صحیح است یا خیر، گفت: سجده بر قسمتی از مهر که روی آن اسامی خداوند متعال و شعائر دینی حک شده است به‌دلیل آن‌که جنس آن از همان خاک مهر است هیچ اشکال شرعی ندارد.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به توصیف هیأت صحیح و شرعی نماز گزار در هنگام سجده پرداخت و افزود: در سجده باید تمام هفت قسمتی که واجب شده بر روی زمین قرار گیرد به صورت کامل بر روی زمین قرار گرفته و پس از آرامش کامل اعضای بدن ذکر سجده خوانده شود تا این سجده مقدمه حضور قلبی در نماز گردد./837/ت302/ی

ارسال نظرات