۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۹۶۶۹۴
استاد حوزه علمیه:

شعار مرگ بر آمریکا برگرفته از فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان سراسر کشور گفت: تا زمانی که الگوی جوانان و نوجوانان ما قاسم‌بن‌الحسن(ع) و حضرت عبدالله‌بن‌الحسن(ع) است ما برای نابودی کل استکبار ذره‌ای از انقلاب دست برنداشته و با ایمان و اعتقاد کامل شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد خواهیم زد.
حجت الاسلام احمد پناهيان استاد حوزه و دانشگاه احلي من العسل 296694 296694

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد پناهیان مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری «احلی من ‌العسل» که روز 6 محرم به یاد شهادت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) با حضور 10 هزار نفر از دانش‌آموزان عاشورایی تهرانی و با همکاری هیات رزمندگان اسلام در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) گفت: شیطان از روز نخست خلقت انسان از اطاعت و ولایت‌پذیری انسان‌های شایسته چون اهل‌بیت(ع) سر زده و از همان روز کینه و بغض انسان را به دل گرفت.

 

جنایت روز عاشورا علیه امام حسین تجلی بغض شیطان بود

وی افزود: روزی که اصحاب شیطان در عاشورا خیمه‌های حضرت امام حسین(ع) را محاصره کردند به نوعی تجلی بغض شیطان نسبت به پیامبر اسلام(ص)، امیرمومنان(ع) و سایر اهل‌بیت(ع) بود.

 

مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، با اشاره به علمیات کربلای 4 و 5 و بیت‌المقدس دوران 8 سال جنگ تحمیلی، عنوان کرد: در این عملیات‌ها نیز رزمندگان اسلام اعم جوانان و نوجوانان که از اولیای خود نظیر قاسم‌بن‌الحسن(ع) الگو و درس ولایتمداری گرفته بودند به مقابله با استکبار جهانی پرداختند.

 

قیام امام حسین درس ولایتمداری می‌آموزد

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: این جوانان و نوجوانان نشان دادند که عاشورای امام حسین(ع) که درس ولایتمداری می‌آموزد صرفا اطاعت از رهبر نیست بلکه ریسمان محکمی از اتصال امت به ولایت است.

 

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) شب عاشورا تکلیف را از همه اصحاب برداشت که هر کس خواست برود به همین دلیل ماندن 72 تن از اصحاب او محض اطاعت از ولی نبود بلکه قلب، جان و روح آنها به امام حسین(ع) متصل بود و نمی‎توانستند ایشان را تنها رها کرده و بروند.

 

جوانان و نوجوانان ما با توسل به امام حسین مقابل استکبار می‌ایستند

مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، افزود: امروز نیز جوانان و نوجوانان ما با توسل به امام حسین(ع) انقلاب کرده و در دوران دفاع مقدس مقابل استکبار ایستادند در واقع خداوند تربیت جوانان و نوجوانان ما را مانند اصحاب عاشورا قرار داد که در راستای خواسته‌های رهبر انقلابی خود حرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه گفت: امروز خشم و غضب رهبر انقلاب جوانان و نوجوانان انقلابی ما را خشمگین کرده و اگر محبت و عطوفت ایشان را به هر کس ببیند از صمیم قلب به او محبت و عشق می‌ورزند و این نشان از اتصال فرزندان انقلابی به ولی فقیه نائب امام زمان(عج) دارد.

 

لبیک یا خمینی امروز همان لبیک یا حسین است

حجت‌الاسلام پناهیان، با اشاره به جوانان و نوجوانان شیعه سایر بلاد عنوان کرد: امروز این نوجوانان و جوانان عاشورایی با اتصال به امام حسین(ع) در ایران، بحرین، یمن، لبنان، فلسطین، عراق و تمام ملل متحد اسلامی در طول لبیک یا حسین(ع) لبیک یا خمینی را سر می‌دهند.

 

وی افزود: زمانیکه یک نوجوان غیور 16 ساله بحرینی زندان و شکنجه را تحمل کرده و به شهادت می‌رسد اما حاضر نمی‌شود که به رهبر انقلاب اهانت کند این به معنای جریان داشتن خون قاسم‌بن‌الحسن(ع) در رگ جوانان و نوجوانان مسلمان است.

 

جوانان و نوجوانان ما اتصال خود را از رهبر معظم انقلاب قطع نخواهند کرد

مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، با اشاره به اینکه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) کوه عزت بود، اظهار داشت: ما و نوجوانانمان با حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خون خود به یزید و یزیدصفتان زمانه اعتماد نکرده و اتصال خود را از رهبر معظم انقلاب نائب امام زمان(عج) قطع نکنیم.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) بیان داشت: هر کس به حاکم و سلطان ستمگری که حلال خدا را حرام  و حرام او را حلال کرده در حالیکه با دشمنی و معصیت حکم‌فرمانی می‌کند اعتماد کند و در مقابله با این حاکمیت اقدام نکند خداوند حق دارد که در قیامت او را با آن حاکم یک‌جا در آتش اندازد.

 

راه ما با استکبار و یزید زمان یعنی آمریکا و صهیونیست یکی نیست

وی افزود: ما نمی‌خواهیم با یزد زمان صهیونیست و آمریکا یک‌جا در آتش بسوزیم و با قاتلان جوانان و نوجوانان یمن، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان سازش کنیم زیرا راه ما با استکبار و یزید زمان یکی نیست.

 

مدیر جوانان و نوجوانان عاشورایی هیات رزمندگان سراسر کشور، در پایان خاطرنشان کرد: آنها به خیال خود می‌خواهند با ظلم دهکده جهانی ایجاد کرده و در آن حکمفرمایی کنند، تا زمانی که الگوی ما قاسم‌بن‌الحسن(ع) و حضرت عبدالله‌بن‌الحسن(ع) است ما برای نابودی کل استکبار ذره‌ای از انقلاب دست برنداشته و با ایمان و اعتقاد کامل شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد خواهیم زد./807/201/ب1

ارسال نظرات