۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۹۶۷۰۱
در همایش احلی من العسل تبیین شد؛

سیدالشهدا به دلیل غیرت دینی حضرت قاسم به او اذن میدان داد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شجاعت را اولین صفت برجسته حضرت قاسم(ع) بیان داشت و گفت: غیرت دینی نیز از ویژگی‌هایی بود که امام حسین(ع) بعد از شهادت ایشان در رجزهای خود به آن اشاره فرمودند؛ به خاطر این ویژگی بود که سیدالشهدا(ع) به او اذن میدان داد.
فرهنگ عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی اخوان پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ احلی من العسل که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد سه خصوصیت اصلی که در حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی(ع) نهادینه شده بود را مقدمه رضایت امام حسین(ع) برای جهاد ایشان در ظهر عاشورا دانست و اظهار کرد: ظهر عاشورا نوجوانان زیادی بودند که در این قیام از سوی امام حسین(ع) اجازه جهاد دریافت نکرده و بعداً به کاروان اسراء پیوستند.

 

استاد حوزه علمیه شجاعت را اولین صفت برجسته حضرت قاسم(ع) بیان داشت و گفت: غیرت دینی نیز از ویژگی‌هایی بود که امام حسین(ع) بعد از شهادت ایشان در رجزهای خود به آن اشاره فرمودند.

 

وی ادامه داد: امروز نوجوانان ما باید غیرتی بودن را تمرین کنند تا در دوران جوانانی و میان سالی به فراخور آن دوران بتوانند مسائل مختلف فردی و اجتماعی را تشخیص داده و صحیح عمل کنند.

 

حجت الاسلام اخوان غیرت دینی را نشان از حکمت در دوران نوجوانی در حضرت قاسم(ع) عنوان داشت و گفت: نوجوانان ما باید در نظر داشته باشند اولین قدم برای تمرین غیرتمندی این است که با قرآن و عترت مانوس شده و معارف آنان را از همین ابتدا دقیق فرا گیرند.

این استاد حوزه علمیه قم ولایتمداری را سومین شاخصه برجسته حضرت قاسم(ع) در جریان عاشورا عنوان کرد و افزود: در روایات متعددی آمده است که حضرت قاسم(ع) در نبرد چشم گیری که در کربلا از خود به نمایش گذاشت چنان با شجاعت به انبوه دشمن حمله کردند که صف آرایی نظامی دشمن جدا دچار سرگردانی و به هم ریختگی شد.

 

حجت الاسلام اخوان ظهور حضرت ولی عصر(عج) را افق پیش روی نوجوانان امروز تبیین کرد و ابراز داشت: نوجوانان ما اگر امروز می‌خواهند به امام زمان(عج) خود لبیک گویند باید مولفه های سبک زندگی اسلامی را به درستی بشناسند و به آن عامل باشند.

 

وی حضرت قاسم(ع) و صفات برجسته ایشان را برای نوجوانان مسلمان الگویی کامل توصیف کرد و گفت: شناخت و فهم صحیح تاریخ اهل بیت(ع) می‌تواند در تشخیص و استخراج مولفه های سبک زندگی اسلامی نوجوان مسلمان بسیار مؤثر باشد./837/پ202/ف

ارسال نظرات