۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۹۶۷۲۰
آیت الله علما:

دعا و مناجات در ماه محرم خشنودی خدا و بقای اسلام را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به فضائل ماه محرم و این‌که دعا و راز و نیاز با خداوند متعال سبب رضایت و خشنودی خداوند می‌شود، گفت: دعا و مناجات در ماه محرم بقای اسلام را به همراه دارد.
آيت الله علما

آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: زیارت سیدالشهداء (ع) همانند زیارت کعبه و حتی بالاتر از آن است.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید همواره در خدمت اسلام و انقلاب بود و با این طرز تفکر خود را رشد و پرورش داد، اگر عقیده و طرز تفکر انسان در خدمت اسلام، خداوند متعال، قرآن، اهل بیت علیهم السلام و رسول اکرم (ص) باشد خدای سبحان نیز اسباب و لوازم امور را فراهم می کند و زمینه را برای بندگانش مساعد کرده و آن ها را یاری می کند.


امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: انسان تابع نیات خود است، باطن و تفکرش به هر گونه ای که باشد رفتار و کردارش نیز به همان صورت خواهد شد، از این رو شب های قدر، ایام محرم و صفر، نظر به درون و باطن انسان دارد و بر اساس آن‌ها تقدیر انسان رقم می خورد پس بسیار با اهمیت است که انسان عهد و پیمانی که با خداوند متعال می‌بندد تا آخرین نفس از فرامین الهی اطاعت و پاسدار ارزش های اسلام باشد.


آیت الله علما یادآور شد: انسان نسبت به قراردادی که با خدای سبحان می‌بندد باید متعهد باشد، زیرا زندگی فراز و نشیب‌های بسیاری دارد و لغزش هایی در مسیر انسان وجود دارد که باید همواره دست به دعا بود و از احکام الهی حراست کرد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با بیان اینکه پیغمبران الهی همواره در راستای دستورات الهی گام برمی داشتند بیان داشت: تمامی امور، مواضع و تصمیماتی که از جانب ائمه اطهار علیهم السلام گرفته می شد همگی خدایی و الهی بودند.


وی در پایان با اشاره به  اینکه ایام محرم فرصت مناسبی در راستای خودسازی انسان ها است عنوان داشت: دعا و مناجات در ایام محرم انسان را به خداوند متعال نزدیک می کند و خشنودی خداوند و بقای اسلام را به همراه دارد./857
/302/ب2

ارسال نظرات