۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۷۳۰
با شرکت پنج هزار نوجوان حسینی؛

همایش «احلی من العسل» در 5 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ششمین روز ماه محرم، تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی متوسل به حضرت قاسم(ع) با عنوان «احلی من العسل»، با حضور بیش از پنج هزار نوجوان در پنج امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار شد.
همايش احلي من العسل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، پیش از ظهر سه شنبه، همزمان با ششمین روز از ماه محرم، همزمان با سراسر کشور همایش نوجوانان حسینی متوسل به حضرت قاسم(ع) با عنوان «احلی من العسل» با حضور جوانان و نوجوانان دانش آموز در پنج امامزاده شاخص شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

در این همایش ها که با عاملیت نهاد اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و هیأت های دانش آموزی در مرکز استان خراسان شمالی و شهرستان های تابع برنامه ریزی و برپا شد، بیش از پنج هزار دانش آموز عاشورایی شرکت داشتند.

 

در همایش های احلی من العسل نوجوانان متوسل به حضرت قاسم بن الحسن(ع)، نوجوان 13 ساله دشت کربلا به یاد این شهید دشت کربلا به سر و سینه زده و عزاداری کردند.

 

این مراسم ها از ساعت 10 صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز با هدف هدف آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با فرهنگ عاشورا و رشادت های حضرت قاسم(ع)، تجدید بیعت با امام حسین(ع) و یادآوری وظیفه دانش آموزان در قبال خون شهدای کربلا و شهدای راه اسلام با برنامه هایی از قبیل سخنرانی ائمه جمعه و روحانیان برگزیده، مداحی و مرثیه سرایی و عزاداری اجرا شد.

 

همایش محوری احلی من العسل در استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام قدرتی و مداحی مرتضوی برگزار و در پایان آن به قید قرعه به چند نفر از دانش آموزان شرکت کننده کمک هزینه سفر کربلا اهدا شد.

 

همچنین این همایش پیش از ظهر امروز در شهرستان شیروان در محل امامزاده غیبی(ع)، اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع)، فاروج در امامزاده عبدالرحمن(ع) خرق و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل حرم امامزاده اسحاق(ع) لنگر برگزار شد.

 

در همایش های احلی من العسل در استان خراسان شمالی نوجوانان عاشورایی در حالی که پیشانی بندهای مزین به عبارات «یا اباعبدالله الحسین(ع)»، «یا ابوالفضل(ع)» و «یا قاسم بن الحسن(ع)» را به سر بسته بودند به تبعیت از نوجوان 13 ساله صحرای کربلا با امام حسین(ع) تجدید بیعت کردند.

 

در این مراسم ها دانش آموزان نوجوان برنامه هایی چون عزاداری، مرثیه سرایی مداحان برجسته و نوجوان اهل بیت(ع)، قرائت میثاق نامه با آرمان های انقلاب، رهبری و شهدای هشت سال دفاع مقدس و غیره را اجرا کردند.

 

همایش احلی من العسل در شیروان با سخنرانی حجت الاسلام حسین کوثری و مداحی زعفرانی، اسفراین با سخنرانی حجت الاسلام حسینی و مداحی کیانژاد، فاروج با سخنرانی حجت الاسلام سجادی و مداحی حسینی و در شهرستان مانه و سملقان نیز با سخنرانی حجت الاسلام زمانی و مداحی مقتدایی برگزار شد.

 

همچنین همایش محوری احلی من العسل در مرکز استان خراسان شمالی که در محل حرم مطهر برادر امام رضا(ع) برگزار شد، به صورت زنده و مستقیم از شبکه دو سیما و سیمای استان خراسان شمالی( شبکه اترک) به مدت زمان 100 دقیقه پخش شد.

 

گفتنی است، سوگواره «احلی من العسل» در واقع برگرفته از پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب سؤال «مرگ در نزد تو چگونه است؟» داد.

 

حضرت قاسم 13 ساله در جواب سؤال امام حسین(ع) که از او پرسید مرگ در نزد تو چگونه است؟، گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

 

عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت(ع) و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و این که اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد./9314/202/ب1

ارسال نظرات