۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۹۶۷۴۵
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

عزاداری‌ها باید روشنگرانه و سنتی باشد/ تکفیر و سلفی‌گری برای مقابله با نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظی، نظام اسلامی را محصول و ثمره عزاداری‌ها خواند و گفت: تکفیر و سلفی‌گری در کشورهای اسلامی و حمایت آنها از سوی استکبار برای مقابله با نظام اسلامی و مکتب تشیع است، از‌ این‌رو عزاداری‌ها باید روشنگرانه و سنتی باشد و با وجود رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، برنامه‌های انحرافی سرانجامی ندارد.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقي واعظي

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی واعظی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نظام اسلامی را محصول و ثمره عزاداری‌ها خواند و اظهار داشت: یکی از ثمرات عزاداری محرم و صفر، پیروزی انقلاب اسلامی است؛ از این‌رو بر عزاداری‌های روشنگرانه عاشورا باید اصرار داشته باشیم.

 

وی عزاداری سنتی را سبب تعظیم شعائر دینی دانست و ابراز داشت: برخی سعی داشتند قبل از انقلاب، عزاداری‌ها را به راهپیمایی و حرکت‌های مبارزاتی تبدیل کنند که امام خمینی(ره) بر عزاداری سنتی تأکید کرده و از آن نهی فرمودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به نفوذ جریان‌ تشیع انگلیسی در عزاداری‌ها افزود: نباید عزاداری‌ها از حالت سنتی و جذاب آن خارج شود؛ زیرا مجالس امام حسین(ع) عاطفی است و این گونه رفتارها با روشنگری و سنتی بودن آن منافات دارد.

 

وی به حرکت‌های تکفیری برای مقابله با نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: تکفیر و سلفی‌گری در کشورهای اسلامی و حمایت آنها از سوی استکبار برای مقابله با نظام اسلامی و مکتب تشیع است.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در حال حاضر مردم جهان آگاه شده‌اند که مکتب شیعه از انحرافات به دور است و هیچ گونه سنخیتی با تکفیر و سلفی‌گری ندارد.

 

وی با اشاره به تفرقه‌افکنی و سیاهنمایی کشورهای مستکبر درباره مفاهیم دینی یادآور شد: تکفیر و توهین به شیعیان برای شکستن قدرت تشیع است؛ اما با وجود رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، این برنامه‌ها سرانجامی ندارد./908/ت302/ج

ارسال نظرات