۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۹۶۷۶۴
امام جمعه هشترود:

تذکر لسانی از مراتب امر به معروف و عامل اصلاح جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی گفت: تذکر لسانی از جمله عواملی است که موجب اصلاح جامعه می شود، از این رو عامه مردم بایستی با اراده قدرت و شجاعت لازم جلو منکرات را با سلاح زبان بگیرند و از اشاعه منکرات و ترک واجبات جلوگیری کنند.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، درباره اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: قرآن کریم نخستین وظیفه انبیاء را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و می فرماید وظیفه تمام پیامبران نسبت به مردم دعوت به بندگی خدا و دوری دادن آنان از طاغوت است.


وی افزود: برای هر معروف و منکر شیوه‌ خاص لازم است که بایستی مراعات شود، برای انجام این وظیفه بایستی از خود آغاز کنیم ابتدا خودمان عمل کنیم تا مشمول انتقادهای قرآن نباشیم در مرحله بعدی خانواده خود را امر به معروف و نهی از منکر کنیم چرا که اصلاح خانواده زیر بنای اصلاح جامعه است.


وی با اشاره به هدف از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: فلسفه و هدف نهایی از امر به معروف ترویج خوبی‌ها است و هدف از نهی منکر ترک منکرات، در نتیجه پایداری و حاکمیت دین و ارزش‌های انسانی در جامعه اسلامی و اصلاح جامعه است.


امام جمعه هشترود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تذکر لسانی، تصریح کرد: تذکر لسانی برای همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه انجام دهند، تذکر لسانی از مراتب پایین امر به معروف است که برای همه حتی در زمان حکومت دینی لازم است.


وی با اشاره به تأثیرات تذکر لسانی و زبانی، خاطرنشان کرد: تذکر لسانی از جمله عواملی است که موجب اصلاح جامعه می شود، از این رو عامه مردم بایستی با اراده قدرت و شجاعت لازم جلو منکرات را با سلاح زبان بگیرند و از اشاعه منکرات و ترک واجبات مقابله کنند.


حجت الاسلام رحیمی هدف قیام عاشورا را احیای دین الهی و فریضه امر به معروف عنوان و تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) با قصد احیای هویت اسلامی و امر حکومت یزید به رعایت ارزش‌های دینی و سنت پیامبر اسلامی تحقق یافت.


وی با تأکید بر جدی گرفتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تأکید کرد: امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود، یاران و فرزندانش در کنار اسارت خانواده به اهمیت و جایگاه این فریضه در حفظ دین مبین اسلام و ارزش های اسلامی توجه داد، امر به معروف باید جدی گرفته شود./854/302/ب2

ارسال نظرات