۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۷۷۲
عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تبیین کرد؛

پشت پرده مجوز قمه‌زنی و جلوگیری از همایش شیرخوارگان در انگلیس/ اشتراکات تشیع انگلیسی و اهل‌تسنن لندنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خانجانی به اشتراک تشیع انگلیسی و اهل تسنن لندنی پرداخت و گفت: دولت انگلیس به همایش شیرخوارگان حسینی که شرکت کنندگان در آن زنان و کودکان بودند، مجوز نداد، اما از قمه‌زنی و جریان خشونت رسانه‌ای جریان شیرازی‌ها و فرقه ضاله وهابیت در این کشور حمایت و پشتیبانی می‌کند.
شيعه انگليسي و وهابيت

حجت الاسلام قاسم خانجانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اشتراکات تشیع انگلیسی و اهل تسنن لندنی وهابی پرداخت و تأکید کرد: در دیدگاه فرقه شیرازی‌ها و وهابیت، اشتراکی به نام توهین و تخریب اسلام وجود دارد که این دو فرقه ضاله به شدت آن را پیگیری می‌کنند و در جریانات و مشکلات جهان اسلام به ویژه در سال‌های اخیر نقش عمده‌ای را ایفا کرده‌اند.

 

از پشت پرده مجوز قمه زنی در انگلیس تا جلوگیری از همایش شیرخوارگان

استاد حوزه و دانشگاه به جریان نفوذ تخریب‌گرانه تشیع انگلیسی در عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: دولت انگلیس به همایش شیرخوارگان حسینی که شرکت کنندگان در آن زنان و کودکان هستند، مجوز نمی‌دهد، اما از قمه‌زنی و خشونت گری جریان شیرازی‌ها در این کشور حمایت و پشتیبانی می‌کند که با مقایسه این دو جریان در این ایام به ماهیت این فرقه می‌توان پی برد.

 

وجه اشتراک تشیع انگلیسی و اهل تسنن لندنی

وی با اشاره به فاجعه منا ابراز داشت: جریان تشیع انگلیسی شیرازی‌ها در فاجعه منا، هیچ گونه موضع‌گیری در مقابل دولت سعودی نداشت و از شیعیان و مسلمانان مظلوم در این جریان دفاع نکرد که این گونه اقدامات، نشان دهنده هماهنگی‌های پشت پرده با انگلیس است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به سکوت این جریان‌ها در مقابل ظلم استکبار جهانی علیه کشورهای اسلامی یادآور شد: چرا مدعیان دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) از دشمنان اصلی اسلام و اهل بیت(ع) تبری نجسته و در کشورهای آمریکا و اروپا آزادانه امکان عمل داشته و مورد حمایت قرار می‌گیرند؟

 

قمه‌زنی در این دوران حساس موجب وهن شیعه است

وی قمه‌زنی در این دوران حساس را موجب وهن شیعه خواند و تأکید کرد: برخی از قمه‌زنی مخفیانه بعضی علما در پنجاه سال قبل دلیل می‌آورند؛ در صورتی که در مرحله نخست این قمه‌زنی‌ها اگر صحت نیز داشته باشد، مربوط به دوران ‌گذشته است و برای ما که به مجتهد زنده و عالم به زمان تمسک داریم، این گونه مطالب، حجت نیست.

 

حجت الاسلام خانجانی با اشاره به هراس دشمن از جاذبه مکتب تشیع در جهان یادآور شد: هر عالمی که در حال حاضر به مسائل جهان و منطقه آگاه باشد، قمه‌زنی و تکفیر را جایز نمی‌داند؛ چنان که از سوی دیگر کشورهای انگلیس و آمریکا برای ضربه زدن و نمایش چهره‌ای وحشی و خشن از تشیع به این گونه برنامه‌های بی‌پایه دامن می‌زنند.

 

هماهنگی فرقه‌شیرازی‌ها و آل سعود برای ضربه زدن به شیعه و سنی

وی به هماهنگی فرقه ‌شیرازی‌ها و آل سعود برای ضربه زدن به شیعه و سنی اشاره و تصریح کرد: این‌ها با مشغول کردن جهان اسلام به درگیری و مسائل داخلی، مسلمانان را از خطرهای اصلی اسراییل و استکبار دور نگه داشته‌اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه دشمن به مفاهیم دینی برای تقدس زدایی از آنها گفت: دشمنان امروزه با حمایت از گروه‌های تکفیری و سلفی، اصل دین را نشانه رفته‌اند، چنان که مفاهیم مقدس همچون اسلام، محمد(ص)، شیعه، جهاد، امر به معروف و دیگر واژه‌ها را با افراط و تفریط تخریب کنند.

 

هجمه دشمن به مفاهیم دینی برای تقدس زدایی

وی به سابقه انحراف در دین اسلام اشاره کرد و افزود: گروه‌های انحرافی از همان صدر اسلام، نه به عنوان انحراف، بلکه به عنوان تلقی فهم درست از سیره پیامبر(ص) ظهور و بروز کردند و دیگران را تکفیر می‌کردند، همان گونه که در جریان خوارج و بعدها جریان مرجعه این موضوع مشاهده می‌شود.

 

حجت الاسلام خانجانی یادآور شد: برخی قصد داشتند جریان کربلا را نیز با تفکر ارجاعی یعنی واگذاری سرنوشت جنایات کربلا به خداوند تخطئه کنند، چنان که بعد از رفتن آزادگان کربلا به کوفه و دمشق، یکی از مسائلی که دشمنان به آن تکیه می‌کردند تفکر مرجعه بود و با این تفکر قصد داشتند کسی از جریان حق بودن حرکت امام حسین(ع) و جنایات یزید سخن نگوید.

 

وی به اندیشه مرجعه غزالی و کتاب مغربی در این زمینه اشاره کرد و گفت: امروز نیز انحرافات فکری و عقیدتی در فرقه شیرازی‌ها و بحث تکفیر در وهابیت برگرفته از کتاب و سنت نیست؛ بلکه انحرافی است که قصد دارد جریان حق را با این گونه مسائل سطحی و خشن، لوث کرده و مسائل حقیقی نهضت عاشورا و جریان مبارزه با استکبار را بپوشاند.

 

فرقه ضاله وهابیت از مناظره با علمای شیعه هراس دارد

این کارشناس رشته تاریخ اسلام، هسته اولیه شکل گیری گروه‌های تکفیری معاصر را از سوی انگلیس و با حمایت کردن از وهابیت «نجد» عربستان خواند و یادآور شد: این گروه که منشأ تشکیل آنها انگلیس و بیگانگان است با هدف تسلط بر کشورهای اسلامی به وجود آمده است.

 

وی وهابیت را فاقد عقبه فکری از کتاب و سنت دانست و تأکید کرد: این فرقه ضاله از مناظره با علمای شیعه هراس دارد، چنان که بارها حضرت آیت الله مکارم شیرازی اعلام کردند که شما بیایید برای برطرف شدن اختلافات و جلوگیری از کشتار مسلمانان حتی با شاگردهای ما مناظره کنید، اما این گروه به دلیل نداشتن مبانی دینی قوی و مستدل از مناظره طفره می‌رود.

 

حجت الاسلام خانجانی، حمایت‌ انگلیس از گروه‌های تکفیری شیعه و سنی را در راستای سیاست تفرقه خواند و تصریح کرد: جریان شیرازی‌ها مگر از توهین و کشتار شیعیان در کشورهای اسلامی اطلاع ندارد و همچنین گروه‌های وهابی که به دنبال انحراف افکار اهل تسنن و جری کردن آنها نسبت به شیعیان هستند و تفکر افراطی‌گری و سلفی‌گری را ترویج می‌دهند./908/ت301/ف

ارسال نظرات