۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۷۸۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بهره گیری از فرهنگ عاشورا راه تداوم نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نیز به پشتوانه فرهنگ عاشورا به پیروزی رسید، گفت: راه تداوم انقلاب اسلامی نیز ادامه دادن این نهضت ارزشمند است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در همایش بصیرت عاشورایی در نوشهر، ماه محرم را ماه حماسه٬ عشق٬ ایمان٬ صبر٬ بصیرت و پایداری دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین دلیل برپایی نهضت حسینی بود تا احیاگر دین جدش باشد.

 

وی با اشاره به این که محرم فرصت خوبی برای برای آحاد جامعه اسلامی است٬ ادامه داد: محرم یک رسانه هزار و چند ساله است که به دلیل عمق آن هیچ وقت از یادها نخواهد رفت و هر سال تقویت می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت عاشورا یک مسأله فرا زمانی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت٬ گفت: اگر در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را به شهید رساندند شخصیت حقوقی ایشان زنده است چون محرم و عاشورا زنده است.

 

وی به نقش روحانیت در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مبلغان دینی باید در این ماه بصیرت و معرفت حسینی را در مردم تقویت کنند٬ خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه و بصیرت نقش مهمی در مقابله با توطئه های شوم دشمنان نظام اسلامی برخوردار هستند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان نظام دینی امروز تلاش می کنند تا با تهاجم فرهنگی اعتقادات دینی نسل جوان جامعه را تضعیف کنند٬ بیان داشت: ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) مهم ترین را مقابله با توطئه های شوم دشمنان قسم خورده نظام دینی است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نیز به پشتوانه فرهنگ عاشورا به پیروزی رسید، گفت: راه تداوم انقلاب اسلامی نیز ادامه دادن این نهضت ارزشمند است.

 

وی بصیرت را سیرت نهضت حسینی و عاشورا دانست و با بیان این که باید در کنار سینه زنی و دسته روی های معمول معرفت حسینی را نیز در خود تقویت کنیم، افزود: معرفت حسینی جامعه اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان محفوظ خواهد داشت.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزاداری امام حسین(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه می‌شود، اظهار داشت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض که به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

وی با اشاره به این که آزادی خواهی قیام عاشورا به عنوان پیامی ارزنده برای همگان است، خاطرنشان کرد: تا انسان در این کره خاکی وجود دارد از این قیام به عنوان منبعی ارزنده الهام گرفته خواهد شد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود از منبر به عنوان رسانه ای قوی در تاریخ یاد کرد و گفت: نهضت انقلاب اسلامی نیز با پشتوانه منبر که در اختیار روحانیت بود توانست به اهداف دینی وخود دست یابد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی باید شخصیت امام حسین(ع) را آن گونه که در شأن و منزلت ایشان است به مردم ارائه کنند، ادامه داد: در عزاداری‌ها و نوحه سرایی ها باید اصول دینی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که روحانیت باید در منابر و خطابه های خود خدمات ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی را برای عموم جامعه به خوبی تبیین کند، ادامه داد: باید مانع تحقق اهداف کسانی که به دنبال ناامید کردن مردم هستند شویم.

 

امام جمعه ساری بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی داخلی تأکید کرد و گفت: امروز همه تلاش دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مردم و مسؤولان است و این مسأله باید مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد./950/202/ب2

ارسال نظرات