۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۷۹۰
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان خبر داد؛

بیکاری 330 فرزند شهید و جانباز کاشانی با مدارج عالی علمی

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان گفت: با وجود به مکاتبات متعدد با ادارات و نهادهای شهرستان کاشان اما هنوز 330 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد این شهرستان با مدارک و مدارج عالی، مشغول به اشتغال نشده اند.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حسن انتصاریان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان عصر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان کاشان در سالن اجتماعات دکترقریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با وجود آشنایی با وضعیت اشتغال و مشکلات جذب نیرو در ادارات اما گاهی دیده می شود برخی از ادارات و دستگاه های شهرستان نیروی جدید را با عنوان نیروی قراردادی جذب و بعد از مدتی زمینه استخدام و تغییر وضعیت آنها فراهم می شود.

 

وی افزود: براساس مصوبه هیأت دولت دستگاه ها و نهادهایی‌که نیازمند جذب نیروی متخصص هستند ابتدا باید رشته های مورد نیاز خود به بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کنند و چنانچه نیروی متخصص مورد نیاز آنها در بین فرزندان شهید و ایثارگران وجود نداشت، می‌توانند با آگهی استخدام عمومی نسبت به جذب نیروی متخصص مورد نظر اقدام کنند.

 

حجت الاسلام انتصاریان یاد آورشد: برخی از روسای ادارات در این زمینه کم لطفی می کنند و این در حالی است که ما نباید فراموش کنیم که تمامی موجودیت امروز به خاطر خون شهدا و جانبازی ایثارگران است.

 

به گفته وی، با وجود وضعیت بحرانی منطقه و کشورهای همسایه، امنیت و آرامش امروز خود را مدیون خون شهدا و ایثارگران می دانیم و همه ما در برابر شهدا و ایثارگان مسؤول هستیم.  

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان درادامه از مدیران دستگاهها و نهادهای شهرستان درخواست کرد رابطین خود با ایثارگران شاغل در ادارات و ارباب رجوع خود را فرمانداری معرفی و رونوشت آن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان ارسال کنند.

 

حجت الاسلام انتصاریان تأکید کرد: رؤسای ادارات و نهاد برای سهولت در کار ایثارگران شاغل و ایثارگرانی که به عنوان ارباب رجوع مراجعه می کنند ملزم به معرفی رابط برای پیگیری امور ایثارگران هستند.

 

وی با تقدیر از برخی از ادارات و نهادها و که رابطین خود را معرفی کرده اند یاد آورشد: با توجه به اینکه قرار است اولین جلسه توجیهی رابطین در آینده نزدیک برگزارشود، ادارات و دستگاههایی که تا کنون رابطین خود را معرفی نکردند هرچه سریعتر اقدام کنند.

 

حجت الاسلام انتصاریان در ادامه با اشاره به اینکه 11سال از ادغام سه نهاد ایثارگری‹‹ بنیاد جانبازان و ایثارگران، ستاد آزادگان و بنیاد شهید›› گذشته است از برخی مدیران ادارات به دلیل عدم توجه به عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مکاتبات خود انتقاد کرد.

 

وی افزود: بعد از یازده سال ادغام این سه نهاد به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران با وجود مکاتبات زیاد، هنوز برخی از روسای ادارات در مکاتبات خود از عنوان های ستاد آزادگان و یا  بنیاد شهید انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

 

12 آبان با عنوان روز ‹‹ حماسه و ایثارکاشان›› نامگذاری و در تقویم ملی کشور ثبت شد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان همچنین از نامگذاری روز 12 آبان با عنوان روز ‹‹ حماسه و ایثارکاشان›› توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و فرمانداری ویژه این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند و نامگذاری این روز به نام  روز بزرگداشت شهدا و ثبت آن در تقویم ملی کشور، قرار شد تمامی شهرستان های کشور یک روز را به نام روز ‹‹ ایثار و حماسه›› برای خود انتخاب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از همفکری پیشکسوتان دفاع مقدس روز 12 آبان به عنوان روز حماسه و ایثارمردم  شهرستان کاشان تعیین شد یاد آورشد: تشیع حدود 95 شهید تفحص شده در 12 آبان سال 1373 در شهرستان کاشان علت اصلی نامگذاری  12 آبان به نام روز حماسه و ایثارمردم  شهرستان کاشان است چرا که در تاریخ دفاع مقدس این تعداد شهید در یک روز تشیع نشده است.

 

حجت الاسلام انتصاریان افزود: ابتدا در مراکز استان یک روز به نام روز ایثار و حماسه در تقویم ملی کشور ثبت و ضبط می شود و در ادامه در شهرستان ها این نامگذاری اجرا خواهد شد.

 

 به گفته وی، شهرستان کاشان در استان اصفهان، نخستین شهرستانی است که روز ایثار و حماسه خود را در تقویم ملی کشور ثبت و ضبط می‌کند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان کاشان باید تمام فعالیت فرهنگی خود را که در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت است برای 12 آبان هر سال متمرکز کنند، افزود: امسال در اولین سال بزرگداشت 12 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار کاشان ادارات و نهادهای شهرستان کاشان قبل از فرا رسیدن 12 آبان سربرگ نامه های اداری خود را مزین به گرامیداشت روز حماسه و ایثار مردم کاشان کنند./1307/202/ب2

ارسال نظرات