۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۶۸۱۵
حجت الاسلام ماندگاری:

امتحان زمان ظهور شباهت زیادی به امتحان کربلا دارد/ امروز برخی حرف ولی خدا را روی زمین می‌گذارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امتحان زمان ظهور شباهت زیادی به امتحان کربلا و عاشورا دارد، گفت: شهدا از مادر سادات یاد گرفتند که حرف ولی خدا زمین نگذارند اما امروز برخی بدشان نمی‌آید که حرف ولی خدا روی زمین بماند.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری سه‌شنبه شب در هیأت انصارالحسین اصفهان با بیان اینکه تاریخ پر از کوتاهی‌ها است، گفت: دشمن در طول تاریخ توانسته یاران حق را خریده و از مسیر حق خارج کنند البته رویش‌های زیادی داشتیم اما باید توجه داشت که امتحان زمان ظهور شباهت زیادی به امتحان کربلا و عاشورا دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در امتحان کربلا تعداد قبول شدگان کمتر از ردشدگان هستند و ما به ردشده‌های کربلا «اللهم العنهم جمیعا» می‌گوییم.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به آیه «یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه» اظهار کرد: ایمان به خدا، محبت الهی داشتن، برقراری ارتباطات بر اساس ایمان، اهل مجاهدت بودن و اهل ترس نبودن ویژگی‌های انسان‌های عاشورایی آخرالزمان است که از این آیه می‌توان استخراج کرد.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: ویژگی انقلاب اسلامی به تکنولوژی نانو، انرژی هسته‌ای و موشک نیست گرچه آنها هم لازم است اما امتیاز این انقلاب به ایمان مردم و جوانانش است چرا که این ایمان آن طرف مرزها وجود نداشته و اگر دشمن بتواند ایمان مردم و جوانان را نشانه رفته و متزلزل کند پوچ گرایی، شیطان پرستی و اعتیاد فراوان می‌شود که متأسفانه اکنون مقادیری هم وجود دارد و اگر اعتیاد و فساد زیاد شده به دلیل فقر ایمان است.

 

توکل و توسل رمز رسیدن به پیروزی

وی با انتقاد از اینکه برخی به پارتی و وسیله‌های دنیوی برای رسیدن به اهداف خود متوسل می‌شوند، خاطرنشان کرد: توکل بر خدا و توسل به وسیله‌های الهی رمز پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شد و اکنون نیز با توکل و توسل می‌توان به پیروزی و موفقیت رسید.

 

رییس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی امام حزب و اسپانسر و پشتیبان نداشت اما با توکل به خدا پیش رفت، تصریح کرد: هر زمان برنامه‌ای داشتید و در کارتان گره ایجاد شد اگر از وسیله‌های الهی به درستی استفاده کردید و گره باز نشد به من سیلی بزنید.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه " استعینوا بالصبر و الصلاه" ادامه داد: از صبر و نماز وسیله‌های الهی است که باید از آنها استعانت بجویید البته صبر در این آیه به روزه هم تفسیر شده است، نمازهای واجب را اول وقت بخوانید و در این زمینه مداومت داشته باشد به خصوص نمازهای صبح را اول وقت بخوانید و به جز نماز واجب از نوافل به خصوص نماز شب، نماز استغاثه به امام زمان(عج) و نماز جعفر طیار و نمازهای توصیه شده کمک بگیرید.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی در دانشگاه خارج تحصیل کردند اما ایمانشان کم و نماز شبشان ترک نشد اما برخی زمانی که در دانشگاه خارج درس می خوانند ایمانشان نم برمی‌دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهید موفقیت پیدا کنید نصف شب بیدار شده و نماز شب بخوانید، اظهار کرد: آیه 16 سوره سجده پیرامون اهمیت نماز شب می‌فرماید هیچ کس نمی‌داند خدا برای قطره اشک نیمه شب چه پاداشی نگذاشته است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه باید به وسیله‌های الهی ایمان داشت، خاطرنشان کرد: یاران عاشورایی امام زمان(عج) اهل کمک گرفتن از نماز و وسیله‌های الهی هستند، صدقه یکی از وسیله‌های الهی است البته تنها دفع کننده بلا نبوده و درمان درد نیز هست و به انسان سرعت می‌دهد، فرهنگ صدقه در کشور ما وجود دارد اما مقدار آن کم است.

 

رییس موسسه روایت سیره شهدا دعا را وسیله الهی دانست و بیان کرد: از دعا به عنوان وسیله الهی کمک بگیرید و هم خودتان برای خود دعا کنید و هم کاری کنید پدر و مادر، مردم و امام زمان(عج) برای شما دعا کنند، عامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس دعای مردم بود و یک عامل مشکل امروز جوانان این است که مردم برای هم کم دعا می‌کنند.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه استغفار نیز وسیله الهی است، تصریح کرد: باید برای خودمان استغفار کنیم و هم کاری کنیم بقیه و امام زمان(عج) برای ما استغفار کنند، گریه در مجلس امام حسین(ع) سبب می‌شود امام زمان(عج) و امام حسین(ع) برای ما استغفار کنند و از جد بزرگوار و مادر و پدر گرامیشان نیز بخواهند که برای ما دعا کنند.

 

مسئولان کشور استغفار کنند!

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه "فاذکرونی اذکرکم" گفت: آیت الله خوشوقت گفتند زمانی که برای شما مشکلی پیش آمد سیل صلوات راه بیندازید، مسئولان کشور اگر باور دارند که برخی کارهایشان اشتباه و خطا است باید استغفار کرده و ما هم برای آنها طلب استغفار ‌کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن قرائت آیه"و ننزل من القرآن ماهو شفا و رحمت للمومنین" اظهار کرد: اگر کارتان گیر کرد سراغ قرآن بروید و یک ختم قرآن نیت کنید، اگر با قرآن انس بگیرید زبان فهم اش را به ما می‌دهد و هرکه می‌خواهد باب فهم قرآن برایش باز شود باید 500 ختم قرآن در طول عمر خود داشته باشد همچنین از محمد و آل محمد نیز به عنوان وسیله‌های الهی کمک بگیرید.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که غیبت برای امام زمان(عج) خیلی سخت است، بیان کرد: غیبت برای امام زمان(عج) مثل یک زندان است اما ایشان روزی دو بار روضه می‌خوانند تا تحمل این سختی را داشته باشد.

 

روضه اباعبدالله عامل دستگیری ریگی

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: وزیر اطلاعات دولت قبل می‌گفت زمانی که کار ما در گرفتن ریگی گیر کرد یک روضه امام حسین(ع) خواندیم نیم ساعته قفل باز شد، در طول انقلاب و دفاع مقدس نیز هر زمان مشکلی پیش می‌آمد امام(ره) روضه حضرت زینب(س) را می‌خواندند، امام هادی(ع) هم زمانی که کارشان گیر میکرد روضه می‌خواندند، در زمان دفاع مقدس ابتدا نقشه‌ها را آماده می‌کردیم و بعد از آن روضه می‌خواندیم اما امروز جوانان دانشجو تنها به سی دی‌های آموزشی توجه دارند در حالی که قبل از رفتن به جلسه امتحان با گفتن "صل الله علیک یا اباعبدالله" به موفقیت نزدیک می‌شوید.

 

وی با تأکید بر اینکه به جز تمسک به وسیله‌های الهی راهی برای کمک به ما وجود ندارد، تصریح کرد: آمریکا و 5+1 نمی‌توانند به ما کمک کند پس برخی به چه دل خوش کردند؟ باید به وعده‌های الهی ایمان داشته باشیم چرا که خداوند فرموده «ان الله لا یخلف المیعاد».

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از دل سوره محمد(ص) «مرگ بر آمریکا» و «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد» درمی‌آید، خاطرنشان کرد: اهل ایمان عِده و عُده کمی دارند اما چون خدا را دارند توانشان زیاد است همان طور که خداوند فرموده "الذین کفروا و صدوا عن سبیل الله اضل اعمالهم و الذین امنوا و عملوا الصالحات و امنوا بما نُزّل علی محمد و هو الحق من ربهم کفّر عنهم سیئاتهم و اصلح بالهم" چون به خدا و رسولش ایمان دارید خدا خرابکاری شما را درست می‌کند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: ما در انقلاب، دفاع مقدس و نظام خرابکاری داشتیم اما چون ایمان داریم خدا آنها را جبران می‌کند، کسانی که در راه خدا تلاش می‌کنند چون به خدا ایمان دارند خدا آنها را گمراه نمی‌کند اما کسانی که ایمان ندارند تدبیر می‌کنند و خدا تدابیر آنها را نابود می‌کند.

 

حضور در انتخابات یاری دین خدا است

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری می‌کند، گفت: امروز یاری دین خدا به خوب درس خواندن، حضور در انتخابات، حضور در راهپیمایی‌ها و یاری ارزش‌های دین خدا یعنی عمل به دستوراتی چون نماز، روزه، حجاب و ... است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگذارید حرف ولی خدا روی زمین بماند همان طور که شهدا از مادر سادات یاد گرفتند که حرف ولی خدا را زمین نگذارند اما امروز برخی بدشان نمی‌آید که حرف ولی خدا روی زمین بماند./1304/201/ب2

ارسال نظرات