۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۲۹۶۸۱۸
کارشناس مسائل دینی:

مباحثه و تدریس سبب رشد طلاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: عامل رشد انسان در حوزه های علمیه تدریس بوده که طلاب باید این کار را با جدیت حتی با یک مباحثه کردن شروع کنند.
طلبه طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام حنیف نصراللهی کارشناس مسائل دینی شب گذشته در دیدار با طلاب در مدرسه محمودیه کرمان، گفت: طلاب در برنامه های روزانه خود مهارت های عمومی را که برای یک طلبه لازم است، یاد بگیرند.

 

وی افزود: نیم ساعت مطالعه کردن در یاد گیری روابط عمومی، انسان را به یک زندگی موفق دعوت می کند زیرا مدیریت زمان نقش مهمی در کار های روزمره انسان دارد.

 

حجت الاسلام نصر اللهی با اشاره به این که مطالعه کردن زیاد، انسان را یک فرد علمی بار می آورد، اظهار داشت: بیشتر کسانی که می گویند ما برای مطالعه کردن آمادگی کافی نداریم، مشکل شان این است که تمرکز حواس ندارند و یک طلبه موفق برای رشد باید تمرکز حواس را یاد بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این که بعضی ها در کار تبلیغ موفق بوده و باید ازهمان زمان اول طلبگی مشغول کار تبلیغی شوند، یک تفکر غلط است زیرا کار تبلیغی برای طلاب حداقل اتمام پایه ی سوم شروع می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که مبارزه با نفس انسان را در کار تبلیغی کمک می کند، بیان داشت: مطالعه زیاد انسان را در از جهت روابط عمومی بالا می برد و مدیران حوزه های علمیه باید روی طلاب خود که از استعداد زیادی بر خور دارد بوده سرمایه گزاری کنند.

 

وی ادامه داد: تبلیغ در دبیرستان، دانشگاه ها و مکان های که جوانان هستند از کار های یک مبلغ شمرده می شود، و سعی کند که با تبلیغ، جوانان نخبه را انتخاب کرده و دعوت به حوزه های علمیه کند.

 

حجت الاسلام نصراللهی با توجه به این که اصل کار یک طلبه درس خواندن است، ابراز داشت: مطالعه کردن پیرامون اهداف و دروس حوزه های علمیه از لوازم یک طلبه شمرده می شود چرا که طلبه با شناخت کافی سراغ مطالعه کردن می رود.

 

وی یادآور شد: اگر طلبه ای در زندگی خود اصل و هدف طلبگی را بداند و در کنار آن کار تبلیغی را به خوبی انجام دهد، می تواند یک سرباز خوبی برای امام زمان(ع) باشد.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که فعالیت های گروهی در کشور رو به کاهش است، اظهار داشت: کار جمعی انسان را در کارهایش موفق می دارد و زمانی کار جمعی فایده دارد که کار ها را بین اعضای یک گروه تقسیم بندی کنیم.

 

وی در پایان گفت: عامل رشد انسان در حوزه های علمیه تدریس بوده که طلاب باید این کار را با جدیت حتی با یک مباحثه کردن شروع کنند./9707/202/ب1

ارسال نظرات