۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۶۸۲۹
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان:

نبود امر به معروف و نهی از منکر سبب انحراف جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: نبود امر به معروف و نهی از منکر سبب انحراف جامعه می شود.
نبود امر به معروف و نهی از منکر سبب انحراف جامعه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد مهدی موعود، تبیین علت های قیام عاشورا را الهام بخش مسلمانان به ویژه شیعیان در اعصار متمادی عنوان کرد و گفت: شرایط دوران امامت امام حسین(ع) به شکلی بود که تمامی زمینه های لازم برای قیامی این چنین مهیا بود.


وی افزود: امام حسین(ع) توانست از این شرایط بهترین استفاده و نفع را برای اسلام به ارمغان بیاورد، به طوری که پس از قیام عاشورا، نهضت های متعددی شکل گرفت.


مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان با بیان این که علیرغم بی نظیری پیامدها و دستاوردهای این نهضت خونین در تاریخ اسلام تصریح کرد: شکل گیری حکومت اسلامی با ر
هبری امام معصوم (ع) می توانست زمینه ساز بهره مندی بیشتر جامعه اسلامی از نتایج این قیام باشد.


وی تصریح کرد: نهضت حضرت امام حسین (ع) دارای ابعاد و جلوه‌های گوناگون و آثار و ثمرات مختلف و پیام‌های ژرف و راهگشایی است.


حجت الاسلام عبادی زاده به آموزه های مکتب حسینی اشاره کرد و بیان داشت: در مکتب حسینی می‌آموزیم که باید دنیا را محل بقای خود قرار ندهیم و نگاهی نو و جدید نسبت به زندگی داشته باشیم و فریفته و مغرور به زندگی دنیوی نشویم.


وی اذعان داشت: وظیفه هر مسلمانی که از امام حسین (ع) تأسی گرقته است این است که نسبت به ظلم بی‌تفاوت نباشد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان، ظلم‌ستیزی و استکبار ستیزی را یکی از برجسته­‌ترین درس‌های مکتب حسینی خواند و بیان کرد: پیام عاشورا بیانگر این است که هرکس در برابر نظام کفر و نظام استکبار کوتاه بیاید و سر خم  کند‌‌ همان عذابی را خواهد دید که آن ظالم و مستکبر می‌بیند./851/202/ب1

ارسال نظرات