۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۹۶۸۳۲
استاد حوزه علمیه:

پاداش صابران هم‌نشینی با اولیا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به موضوع صبر، گفت: کسانی‌که در دنیا به معنای واقعی صبر پیشه می‌کنند در بهشت به جایگاهی می‌رسند که دارالکرامت نام دارد.
حجت الاسلام والمسلمين علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، شامگاه سه‌شنبه 28 مهر و در شب هفتم ماه محرم در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: اگر کسی بخواهد هدایت شود و به مراتب والای انسانی برسد باید به مراتب خودسازی توجه کند تا آن‌گاه نماز و روزه در عمل وی نتیجه بخش شود.



وی افزود: در داستان کربلا نیز افرادی به موفقیت رسیدند که صبر را مدنظر قرار دادند و به رحمت الهی امید داشتند.


 
استاد اخلاق، با بیان مطلبی در خصوص انگیزه در موضوع صبر، ابراز داشت: گاهی صبر به انگیزه کمک گرفتن از خداوند و رسیدن به بهشت و یا خوف از جهنم صورت می‌گیرد، در این شرایط است که این صبر «بالله» نامیده می‌شود.



استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی درباره نوع دیگری از صبر، گفت: گاهی هم صبر به واسطه عشق به خداست، مانند عبادات یومیه و یاد مکرر خداوند که به این نوع از صبر، «الی لله» گفته می‌شود، اما اگر صبر ما به‌دلیل جا افتادن دین و برقراری اسلام باشد صبر «مع الله» خوانده می‌شود.



حجت الاسلام علوی تهرانی، ادامه داد: صابران در سه حوزه صبر که یا یا بالله، یا الی لله و یا مع الله است کار خود را پیش می‌برند و هرگز به امید متاع دنیوی عمل نمی‌کنند.



رییس بنیاد فارِس المومنین درباره اعتماد صرف نکردن به افراد، بیان داشت: از طریق انجام کرامت افراد نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد و گفت آن فرد انسان خوبی است، زیرا مرتاضان و شیاطین هم می‌توانند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند.



استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی به رابطه صبر و ایمان، اشاره کرد و گفت: صبر مانند رأس ایمان است، همانند سر برای بدن، پس اگر صبر نباشد قطعا ایمان هم وجود نخواهد داشت.



وی ادامه داد: اگر یقین درست به خدا داشته باشیم، یعنی مقدرات الهی را بپذیریم که آن‌چه خداوند داده است بهترین است، می‌توانیم ادعا کنیم که صبر واقعی داشته‌ایم.



حجت الاسلام علوی تهرانی، با انتقاد شدید از پدیده دعانویسی و رواج آن در جامعه، تصریح کرد: برخی از افراد آن‌قدر به مسایل جادویی اعتقاد دارند که می‌گویند زندگی ما جادو شده است، در حالی‌که اگر جادوگران قدرت داشتند پس باید یک خطر جهانی می‌شدند و 1+5 هم از آن‌ها می‌ترسید.



رییس بنیاد فارِس المومنین در خصوص جایگاه و مراتب مختلف بهشت، ابراز داشت: یک مرتبه در بهشت است که در آن میوه‌ها و پاداش‌های مختلف وجود دارد، اما برای صابران جایزه‌ای در نظر گرفته شده است که دارالکرامت نام دارد، یعنی هم‌نشینی با پیامبران و اولیای الهی در بهشت.



حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: در راه صبر باید تمرین و ممارست کرد، افرادی ‌که صبر پیشه می‌کنند را می‌توان از صابران واقعی به‌شمار آورد.



استاد حوزه علمیه در پایان، گفت: افراد صابر در راه صبر الهی تنها به نتیجه‌ای دل می‌بندند که از سوی خداوند مقدر شود و هرگز به‌دنبال دریافت پاداش دنیوی نمی‌روند./856/202/ب1

ارسال نظرات