۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۸۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

بندگی ارادی زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: ضرورت دارد انسان تلاش کند تا بندگی ارادی و سلوکی داشته و در صحنه شعور خود بنده حضرت حق باشد که در این صورت به سعادت و رستگاری دست پیدا می کند.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امشب در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در حسینیه ارشاد سادات نیاکی آمل برگزار شد اظهارداشت: ما دو نوع بندگی داریم و این که گفته می شود همه موجودات بنده خداوند متعال هستند به بندگی تکوینی نظر دارد.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هیچ موجودی در آسمان و زمین نیست مگر آن که بنده در محضر پروردگار متعال است، بیان داشت: همه مخلوقات در فقر محض نسبت به حضرت حق قرار داشته و زمانی که خلقت به دست خداوند متعال است همه مخلوق و مملوک پروردگار هستند.


حجت الاسلام یزدان پناه خاطرنشان کرد: شیطان در این عالم کاره ای نیست و همه عبد و فقیر در برابر خداوند منان هستند که تا حضرت حق دستور می دهد شیطان دور می شود.


وی افزود: شیطان ذلیل و در تکوین مطیع پروردگار متعال است و هر آن چه حضرت حق بخواهد محقق می شود و همه تحت نظر آفریدگار هستی قرار داریم.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که در قرآن کریم از کفار به عنوان بندگان حضرت حق یاد شده است که بنده و در مرحله تکوین هستند، گفت: کافر از حیطه نظام هستی نمی تواند در برود و اراده او هم از سوی خداوند متعال است.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در نظام هستی فرد مستقلی از اراده الهی نداریم و همه بنده حضرت حق هستند، بیان داشت: سلطنت خداوند منان همه را فراگرفته است که باید تلاش کنیم در مسیر تقرب الی الله و تعالی و تکامل قدم برداریم.


حجت الاسلام یزدان پناه خاطرنشان کرد: انسانی که گناه می کند به سبب این که بنده حضرت حق است امید دارد مورد بخشش و مغفرت خداوند متعال قرار گیرد که باید رضایت پروردگار هستی را فراهم کنیم.


وی با بیان این که در نظام تکوینی هیچ کسی نمی تواند از حیطه سلطنت خداوند متعال بیرون برود و همه بنده حضرت حق هستیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و فرصت های ارزشمندی وجود دارد که انسان می تواند به بهترین نحو ممکن از آن بهره گیری کند.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد انسان تلاش کند تا بندگی ارادی و سلوکی داشته و در صحنه شعور خود بنده حضرت حق باشد که در این صورت به سعادت و رستگاری دست پیدا می کند./1314/202/ب1

ارسال نظرات