۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۶۸۴۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تناقض قائل شدن بین عقلانیت و دفاع از ارزش ها الحاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که بین عقلانیت و دفاع از ارزش ها تضاد می‌بینند، خط سیر آنها الحاد، انکار قیامت و امدادهای الهی است، از این رو بابت هزینه ای که در این مسیر می پردازند، بهایی دریافت نمی کنند.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که انسان غربگرا کسی است که از ارزش ها دفاع نکند، گفت: کسانی که بین عقلانیت و ارزش ها تضاد می‌بینند، نشان می‌دهند که نه عقل مدرنیته و نه عقل خداپسند دارند.

 

وی افزود: پدر ادبیات فلسفه اجتماعی، محور عقلانیت را در دفاع از ارزش‌ها می داند، از این رو محاسبه را در عقلانیت می‌دانند.

 

حجت‌الاسلام غفاری‌فر با بیان این که انسان عاقل محاسبه می‌کند و از نتایج محاسبات خود دفاع می کند، گفت: شخصی که با محاسبه خود به ارزش‌ها پی می‌برد، باید از ارزش‌ها نیز با قدرت دفاع کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأکید بر این که بین ارزش‌ها و عقلانیت رابطه ای مستقیم وجود دارد، گفت: افرادی که مدرنیته، دنیاگرا و غیر خدا پرست هستند و به معاد توجهی ندارند، تمام ارزش آنها در حواس پنجگانه است و نعمات را در گرو پول و حفظ آن را با اسلحه مقدور می دانند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان دنیاگرا، مادیات برایش ازرش می‌شود و به دنبال حفظ آن می رود، گفت: انسان های خدایی، امور را با دستورات الهی می سنجند و امری را ارزش می دانند که نه تنها این دنیا بلکه آخرت آنها را هم تأمین کند.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: کسانی که بین عقلانیت و دفاع از ارزش ها تضاد می‌بینند، منکرین معاد، پاداش الهی، قیامت و امداد الهی هستند، از این رو بابت هزینه ای که در این مسیر می پردازند، بهایی دریافت نمی کنند.

 

وی با اشاره به این که برای انسان های دنیاگرا، رضای خدا و قرب الهی ارزش محسوب نمی شود، افزود: برای این افراد اموال و خوشی در دنیا بها دارد.

 

حجت الاسلام غفاری فر گفت: افرادی که بین عقلانیت و ارز‌ ها تناقض می بینند، ارزش های الهی را قبول ندارند، از این رو خط سیر آنها الحاد، انکار قیامت و امدادهای الهی است./1307/303/ب2

ارسال نظرات