۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۹۶۸۵۱
همزمان با تاسوعای حسینی؛

گردهمایی بزرگ عزاداران حسینی در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با روز تاسوعا گردهمایی بزرگ عزاداران حسینی با شرکت مردم و هیئات مذهبی در بجنورد برگزار می شود.
گردهمايي بزرگ عاشوراييان حسيني در بجنورد

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری گردهمایی بزرگ عاشوراییان در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این اجتماع عظیم عزاداران حسینی جمعه هفته جاری همزمان با روز تاسوعا در بجنورد، مرکز استان و مراکز سایر شهرستان های تابع خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه گردهمایی بزرگ عزاداران حسینی در استان خراسان شمالی از ساعت 9 صبح روز تاسوعا با شرکت گسترده مردم و هیئات عزاداری برپا می شود، اضافه کرد: این گردهمایی در بجنورد در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: به این منظور بر اساس برنامه صبح جمعه تمامی هیأت های مذهبی و دسته های عزاداری مرکز استان خراسان شمالی از مبادی خود به سمت مصلای نماز جمعه حرکت کرده و پس از رسیدن همه هیئات به این محل، عزاداری تجمیعی با حضور چندین هزار نفر از مردم برگزار شده و پایان بخش مراسم نیز اقامه نماز باصلابت جمعه خواهد بود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه گردهمایی بزرگ عاشوراییان خراسان شمالی با توجه به درخواست های مردمی و هیئات مذهبی برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: این اجتماع برای نخستین بار در خراسان شمالی در روز تاسوعا برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری اجتماع های عظیم عزاداری مردم در شهرهایی نظیر زنجان، اردبیل، اصفهان، یزد، شیراز و غیره، اظهار امیدواری کرد که گردهمایی بزرگ عاشوراییان حسینی در بجنورد نیز با حضور گسترده مردم و هیئات مذهبی به صورت مستمر برگزار شده تا به یک شناسه عزاداری مردم خراسان شمالی بدل شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از عموم مردم و اعضای هیئات مذهبی دعوت کرد تا در این اجتماع بزرگ مذهبی به صورت یکپارچه و با داشتن پرچم های عزاداری و منقش به نام سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا شرکت کنند.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با بیان اینکه البته بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی محلی مناسب به صورت میدانگاه بزرگ برای برپایی چنین تجمعاتی ندارد، افزود: از دستگاه های متولی نظیر شهرداری، اوقاف، میراث فرهنگی و سایر نهادها انتظار می رود تا زمین میراثی که در شرق حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد واقع شده را در این گونه مناسبت ها تجهیز کرده و برای بهره برداری معنوی مردم مورد استفاده قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان خراسان شمالی هزار و 68 هیأت مذهبی برادران و خواهران فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 400 هیأت در شهرستان بجنورد فعالیت می کنند که از این 400 هیأت نیز حدود 70 هیأت مذهبی و قرآنی ویژه بانوان هستند.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با بیان اینکه عزاداری روز عاشورا نیز در تمامی شهرها و روستاهای خراسان شمالی با حضور هیئات مذهبی برگزار می شود، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در روز عاشورا در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی مردم و هیأت های عزاداری از ساعت 9 صبح در دو مسیر مجزا به سمت مسجد انقلاب و حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) حرکت می کنند.

 

به گفته وی نماز ظهر روز عاشورا نیز با شرکت عزاداران حسینی و هیئات مذهبی در محل امامزاده سیدعباس(ع) اقامه می شود.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) در حال برگزاری است./9314/303/ب1

ارسال نظرات