۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۶۸۵۶

چند خبرکوتاه از شیراز

خبرگزاری رسا ـ اطعام عزاداران حسینی در حسینیه قوام شیراز، برپایی خیمه معرفت حسینی در آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) و مهمانی نوجوانان و دانش آموزان بر سر سفره کرم امام حسین از جمله برنامه های هفته گذشته اداره اوقاف و امور خیریه شیراز است.
اخبار کوتاه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، عبدالمهدی رحیمی مسؤول اجرای نیت موقوفه قوام، گفت: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات موقوفات ابا عبدالله الحسین(ع) در ماه های محرم و صفر طراحی شده است و با توجه به این که در استان فارس بیش از 70 درصد از موقوفات در خدمت مراسم های عزاداری و متعلق به حضرت سید الشهدا(ع) است، این برنامه فرهنگی و معنوی با گستره ای وسیع در سطح استان فارس اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته، امکان اجرای این طرح در بقاع متبرکه شهر مقدس شیراز و سراسر استان فارس فراهم شده است و هم اکنون محافل معنوی روضه خوانی و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم همراه با اطعام عزاداران صورت می پذیرد.

 

رحیمی اظهار داشت: حسینیه قوام شیراز یکی از مکان های اجرای این طرح است به طوریکه روزانه از محل موقوفه حاج علی رضایی مجالس وعظ در شبستان این حسینیه برگزار و عزادران ابا عبدالله الحسین(ع) اطعام می شوند.

 

 

مسؤول اجرای نیت موقوفه قوام با اشاره به اینکه در موقوفه قوام هر روز هزار و 250 نفر اطعام می شوند، اظهار داشت: مرم شریف شیراز می توانند برای شرکت در این مراسم و استفاده از برکات معنوی محفل روضه سید الشهداء از ساعت 16 تا 17به حسینیه قوام واقع در درب شیخ مراجعه نمایند. 

 

کودکان پرورشگاه زالی میهمان امام حسین شدند

شاهینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 4 شیراز گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، کودکان پرورشگاه زالی میهمان سفره اباعبدالله الحسین(ع) شدند.

 

 

شاهینی خاطر نشان کرد: این مراسم با حضور مدیرکل اوقاف فارس، مدیران ستادی و نماینده دادستان فارس برگزار شد، در این مراسم قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام موسوی، توسط مدیر کل اوقاف فارس انجام شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 4 شیراز افزود: مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز از بخش های مختلف این پرورشگاه بازدید کرد و در خصوص تهیه امکانات مورد نیاز پرورشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

شاهینی با اشاره به اینکه 47 کودک 5 تا 14 سال در این پرورشگاه هستند، عنوان کرد: کودکان این پرورشگاه از محل موقوفه شیخ زین العابدین، میهمان سفره امام حسین(ع) شدند.

 

 

لازم به ذکر است مرحوم حاج خلیل زالی یکی از واقفین بزرگ شیراز است که در سال 1327 کلیه اموال خود را وقف بر نگهداری ایتام بی سرپرست، بیماران بی بضاعت، دانش آموزان نیازمند و خدمات بهداشتی به جامعه کرد.

 

برپایی خیمه معرفت حسینی در آستان مقدس سید علاءالدین حسین

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی، خیمه معرفتی حسینی در آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) برپا خواهد شد.

 

حجت الاسلام صفری گرائی تصریح کرد: این خیمه ها شامل 8 غرفه است که از تاریخ 26 مهرماه به مدت 10 روز برپا خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: این غرفه ها شامل 4 غرفه چند رسانه ای، 2 غرفه کودکان و 2 غرفه مشاوره و پاسخگویی به شبهات شرعی است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز با اشاره به اینکه در این غرفه ها خدمات متنوعی به زائران و عزاداران حسینی ارائه می شود، گفت: خدماتی چون پخش کلیپ از واقعه عاشورا،  پخش کلیپ از حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه به کربلا، مشاوره خانواده، تحصیلی وازدواج و پاسخ به شبهات و سوالات دینی در این خیمه ها ارائه می شود.

 

صفری گرائی با بیان اینکه این خیمه ها توسط روحانیون اعزامی از شهر مقدس قم راه اندازی و مدیریت می شوند، ابراز کرد: این خیمه ها از ساعت 16:30 تا 23 آماده خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی هستند.

 

دانش آموزان و نوجوانان میهمان سفره اباعبدالله الحسین می شوند

رییس اداره اوقاف وامور خیریه ناحیه یک شیرازنورالدین صمدانی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و در قالب اجرای طرح بصیرت عاشورایی، دانش آموزان و نوجوانان میهمان سفره ابا عبدالله الحسین(ع) می شوند.

 

صمدانی اظهار داشت: با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه شهر شیراز، مراکز آموزشی و تربیتی و با هماهنگی معاونت تبلیغ اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس این مراسم انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف از ظرفیت حضور مبلغین اعزامی از قم در ماه محرم، به نحو شایسته ای استفاده شده است.

 

رییس اداره اوقاف وامور خیریه ناحیه یک شیراز خاطر نشان کرد: این مبلغین تا پایان دهه اول محرم با حضور در مدارس و مراکز آموزشی با قرائت زیارت عاشورا و روضه خوانی دانش آموزان را با واقعه عاشورا بیشتر آشنا می کنند.

 

صمدانی در پایان گفت: در پایان این مراسم ها اطعام از محل موقوفات منطبق انجام می شود./839/203/ب1

ارسال نظرات