۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۸۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای امر به معروف در جامعه «بیوت فاضله» را به «مدینه فاضله» تبدیل می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیوت فاضله را به مدینه فاضله تبدیل می کند.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت هفته نخست ماه محرم که به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار کرد: باید این دو واجب الهی در رأس برنامه های زندگی فردی و اجتماعی ما قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف بر نهی از منکر مقدم است، افزود: امر به معروف به مثابه هوا است و هر اندازه هوا سالم باشد به همان میزان تنفس نیز راحت تر و سالم تر خواهد بود به همین دلیل هر چقدر معروفات در جامعه افزایش یابد، همان قدر هوای جامعه نیز دارای سلامت بیشتری خواهد بود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی تصریح کرد: اما در مقابل؛ منکرات فضای جامعه را آلوده می کنند و هر اندازه که منکر در جامعه ای بیشتر شود همانند هیزم خشکی عمل می کند که برای آتش گرفتن مناسب بوده و زحمت زیادی نمی طلبد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: افزایش منکرات در جامعه اسلامی خطر از بین رفتن معنویت را افزایش داده و آسیب ها و تبعات اخلاقی و اجتماعی را بیشتر می کند.

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید در راستای احیا و اجرای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر احساس مسؤولیت کنند، تصریح کرد: هر جامعه ای مطابق جهان بینی خود قانونی دارد و کسی که با قانون همراه باشد کار معروف را انجام داده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: از طرف مقابل فردی که مقابل قانون بایستد مرتکب منکر شده است به همین دلیل برای احیای پایدار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باید تلاش شود تا قانون گرایی در کشور ترویج یافته و قانون ستیزی کاهش یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن پس از تأیید از سوی شورای نگهبان در ابتدای سال جاری، اظهار کرد: با اجرای درست این قانون جامعه ما سکوی پرشی به سمت ارزش های اسلامی و الهی پیدا می کند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اجرای اصولی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سبب می شود تا جامعه اسلامی ایران شتاب بیشتری به سوی ساماندهی امور اجتماعی یافته و از این پس شاهد مفاسد کمتری در جامعه باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در گذشته انجام امر به معروف و نهی از منکر شاید تنها در مقام اختیار و احساس تکلیف بود اما اکنون با تصویب و ابلاغ این قانون، وظیفه برای همه افراد برای اجرای این دو فریضه بزرگ الهی مشخص شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در دین مبین اسلام دارند، افزود: به طور کلی ملاک برتری جامعه اسلامی نسبت به سایر جوامع، اجرای این دو امر مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با احیا و اجرای درست فرایض الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، بیوت فاضله ما به مدینه فاضله تبدیل شوند.

 

گفتنی است، از سال 1371 شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین(ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است./9314/302/ب1

ارسال نظرات