۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۹۶۸۹۵
با حضور آیت الله ممدوحی؛

مراسم سوگواری و جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه اخلاق و مراسم سوگواری امام حسین(ع) با حضور آیت الله ممدوحی و آیت الله حیدری در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.
جلسه اخلاق طلاب حوزه علميه الغدير اهواز با حضور آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلسه اخلاق و مراسم سوگواری امام حسین(ع) با حضور آیت الله ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حیدری، امام جمعه موقت اهواز و طلاب پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این مراسم نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه آیت الله محسن حیدری، متولی مدرسه علمیه الغدیر با ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این حوزه ابراز داشت: غالب درس های این مدرسه به زبان عربی تدریس می شود که طلاب در آینده بتوانند در این زمینه و به زبان عربی تبلیغ و فعالیت کنند.

 

بنابراین گزارش، آیت الله حسن ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به این که حوزه های علمیه یکی از ماندگارترین آثار در اسلام هستند، اظهار داشت: خلفا درصدد بودند که ریشه شیعه را در بیاورند چراکه آنها را مخالف خود می دانستند.

 

وی تصریح کرد: افتخار اسلام به حقایق شیعه است؛ علمای شیعه همواره مطابق با حاجت های زمان قیام کردند و به خوبی به پرسش ها پاسخ دادند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اسلام و انقلاب به  عالمی که بتواند پشتیبان محکم اسلام باشد بیش از آب و نسل احتیاج دارد، تصریح کرد: این عالم در حقیقت ستون علمی اسلام است؛ اسلام نقطه ضعف ندارد و اگر شکی در آن پیدا شد سبب تحقیق گسترده در اسلام می شود.

 

وی با تأکید براین که اسلام از شک و تردید نمی ترسد و با قدرت پاسخ آنها را می دهد اما بایستی علمای همچون شهید مطهری داشته باشد، بیان داشت: از حوزه های علمیه چنین توقعی را داریم؛ اسلام فرد منبری، استاد و دیگر موارد می خواهد اما مسأله اساسی تر که این خیمه را نگه می دارد، عالم، مجتهد، قوی و قدرتمندی همچون امام خمینی(ره) است.

 

گفتنی است، پس از پایان سخنرانی آیت الله ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و مراسم مداحی و سوگواری از سوی یکی از ذاکران اهل بیت(ع) برگزار شد.

 

لازم به ذکر است، مدرسه علمیه الغدیر از سوی آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز تأسیس شد و اکنون با تحصیل 125 طلبه در سطوح گوناگون مشغول به فعالیت و تربیت نیروهای نظام و انقلاب است./9453/203/ب1

ارسال نظرات