۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۸۹۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

خداوند به اهل طغیان توجه نمی کند/ هراس عده ای از تبری جستن از ستمگران

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید حریم های الهی را حفظ کنیم چراکه خداوند متعال به کسی که همواره اهل طغیان است، توجه نمی کند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران که با حضور جمعی از مدیران نهادهای مختلف و کارکنان شهرداری ارومیه برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: انبیا و اوصیا(ع) مبعوث شده اند تا ما را با خدای متعال آشنا کرده و دعوت به اطاعت و عبادت الهی و پرهیز از منکرات کنند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) خود و اصحاب خود را در راه خدا قربانی کرد تا ما انسان ها در مسیر خداشناسی و عبادت و اطاعت الهی قرار بگیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با شاره به آثار گناه گفت: معصیت و گناه سبب می شود که انسان به مقابله با خدا برخیزد و خود را به شقاوت و بدبختی مبتلا کند، بنابراین روایات ما را به ترک معصیت دعوت می کنند.

 

وی افزود: خداوند متعال در قیامت به گنهکاران اصلا توجه نکرده و با آن ها حرف نمی زند و این که در روز قیامت خدای متعال هیچ توجهی به انسان نکند نشانه بدبختی او است.

 

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در دنیا هم اگر انسان بیش از اندازه گناه کند و قصد ترک و توبه نداشته باشد خدا او را به حال خود رها می کند مثل فرزندی که در اثر آزار و اذیت والدین او را عاق کرده و رهایش می کنند.

 

وی ادامه داد: اگر انسان به همه واجبات دین عمل کرده و محرمات را ترک کند، رحمت الهی شامل حالش می شود درحالیکه گنهکاران از رحمت الهی شاقط شده و از سوی اهل بیت(ع) نیز طرد می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: ایام محرم را برای خودسازی و بازگشت به سمت خدای متعال قدر بدانید و در مسیر ترک گناه تلاش کنید، چرا که برخی از افراد علاقه به ترک گناه دارند اما توان ترک آن را ندارند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) به فردی که از ایشان سوال کرد؛ توان ترک گناه ندارم چه باید بکنم؟ فرمودند؛ «پنج کار بکن بعد هر چقدر خواستی گناه کن، از روزیی که خدا آفریده نخور بعد هرچقدر خواستی گناه کن، برو در جایی که خدا تو را نمی بیند هر چقدر خواستی گناه کن، از ولایت الهی خارج شو و هر اندازه که خواستی گناه کن، هنگامی که ملک الموت قصد گرفتن جانت را می کند جان نده و هر چه خواستی بکن و هر گاه مالک جهنم در روز قیامت تو را به سمت آتش می برد خود را نجات بده و بعد هر اندازه که خواستی گناه کن».

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در تفسیر روایت امام حسین(ع) اظهار داشت: اگر منصف باشی، حیا داشته باشی، اهل فکر باشی، به یاد مرگ باشی و ترسان از عذاب الهی، در این صورت توان ترک گناه را به دست می آوری.

 

وی خاطرنشان کرد: معصیت انسان را اهل عذاب می کند و اگر بخواهیم مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار بگیریم باید حریم های الهی را حفظ کنیم.

 

امام جمعه ارومیه با ذکر مثالی تصریح کرد: اگر فردی مدام ما را اذیت کند و حرمت ما را نگه ندارد مورد علاقه و توجه ما نیست، خداوند متعال هم به کسی که همواره اهل طغیان است، توجه نمی کند.

 

امام حسین به خاطر حفظ دین به شهادت رسیدند

وی با اشاره به واقعه عاشورا گفت: امام حسین(ع) بخاطر دین، خود و فرزندان شان را فدا کردند، ایشان به دنبال ریاست و حکومت نبودند و اگر حکومت را هم می خواستند برای این بود که دین الهی را اجرا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشیی گفت: مودت و محبت اهل بیت(ع) در روز قیامت سبب همنشینی با ایشان می شود و دوستی با دشمنان ایشان سبب می شود تا در روز قیامت با آنان محشور شد.

 

وی اصل تولی و تبری براساس محبت به اهل بیت(ع) دانست و افزود: برخی از افراد از تبری جستن از افراد ستمگر و فاسق می ترسند در حالی که در زیارت عاشورا ما با امام پیمان می بندیم که با دوستان ایشان دوست و با دشمنان شان دشمن باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: مصایب اباعبدالله الحسین(ع) در صحرای کربلا بیش از حد و اندازه است در عرض این روز اشقیا از هیچ نوع ظلمی در حق ایشان دریغ نکردند.

 

وی خاطرنشان کرد: از مکاتب به دست می آید که یاران امام حسین(ع) به حدی انسان های فهمیده ای بودند که تا وقتی یکی از آنان زنده بود اجازه ندادند کسی از بنی هاشم به میدان برود و اولین نفر از بنی هاشم که به میدان رفت حضرت علی اکبر(ع) بود.

 

امام جمعه ارومیه گفت: در روایات آمده است که وقتی امام حسین(ع) و علی اکبر(ع) از خیمه خارج شدند حضرت علی اکبر(ع) طوری از کنار اهل خیام رد شد که گویی هیچ توجهی به آنان ندارد و با شجاعت تمام وارد میدان شد و شجاعانه به نبرد پرداخت، اما وقتی به شهادت رسید امام حسین(ع) پیکر ایشان را در میان عبای خود جمع کرد، چون این پیکر پاک را قیمه قیمه کرده بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان تصریح کرد: نقل است که امام حسین(ع) در روز عاشورا چندین بار جان دادند که یک مورد از آن هم زمانی بود که بر بالای پیکر پر از خون و تکه تکه شده علی اکبر(ع) حاضر شدند./936/201/ب1

ارسال نظرات