۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۶۹۰۳

تشکیل 36 ستاد عتبات عالیات در استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبایی گفت: 36 ستاد عتبات عالیات در شهرستان های استان کرمان با محوریت ائمه جمعه تشکیل شده است.
کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی روحانی ستاد عتبات عالیات امروز در آیین تجدید میثاق اصحاب رسانه کرمان با شهدا در جوار گنبد در حال احداث امام حسین (ع) افزود: حرکت خودجوش ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) در کرمان طبق نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید نیاز به هدایت داشت و به همین دلیل ستاد عتبات عالیات در کشور تشکیل شد.


وی با بیان این که ستادهای عتبات عالیات در استان ها به منظور جمع آوری وجوه و نذورات مردمی به منظور ساخت گنبد مطهر حرم امام حسین (ع) تشکیل شده است، تصریح کرد: حدود چهار سال قبل، طرح های مختلفی از استان ها برای گنبد حرم امام حسین (ع) ارائه و از بین آنها، طرح پیشنهادی استان کرمان پذیرفته شد.


حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) بیش از 180 سال قدمت دارد و تعمیر اساسی نشده بود.


وی با اشاره به ساخت گنبد جدید امام حسین (ع) حدود 50 تا 60 متر به ضریح مطهر اضافه می شود، یادآور شد: ضریح مطهر در حال ساخت امام حسین (ع)، استحکام بخشی شده است.

 

روحانی ستاد عتبات عالیات استان کرمان اذعان کرد: اخذ مجوز به منظور ساخت گنبد ضریح امام حسین (ع) زمان زیادی طول کشید و حدود دو سال است که کار ساخت گنبد حرم مطهر به طور قطعی به استان کرمان واگذار شده است.


وی اظهار کرد: بتن، ورق و طلا کاری گنبد مطهر امام حسین (ع) در کرمان انجام می شود و قرآن کریم نیز در مورد ساخت بنا بر قبور اهل بیت(ع) سفارش کرده است./9709/203/ب1

ارسال نظرات