۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۶۹۱۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

آزادگی، بصیرت و معرفت افزایی بزرگ‌ترین درس عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: آزادگی، حریت، بصیرت، معرفت افزایی و خدامحوری بزرگ ترین درس قیام عاشورا است که باید این ویژگی ها را در وجود خویش و دیگران پرورش دهیم.
غلامي تبليغات لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سا در خرم آباد، با تسلیت ایام محرم بیان داشت: سازمان تبلیغات همزمان با سراسر کشور به مناسبت ایام محرم یک هزار و 300 مبلغ خواهر و برادر را به مناطق گوناگون لرستان اعزام کرده است.


وی با بیان این که در استان لرستان بیش از دو هزار و 300 هیأت مذهبی فعال است، افزود: برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در استان مسجد محوری است.


حجت الاسلام غلامی تبیین اهداف قیام عاشورا، بهره برداری از قرآن، ادعیه، زیارت عاشورا، اقامه نماز جماعت و توجه به برگزاری نماز ظهر عاشورا از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی استان در ایام محرم است.


وی با اشاره به اصل فلسفه قیام عاشورا عنوان داشت: اصل فلسفه قیام عاشورا برای اصلاح فرهنگ دین بوده است.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که قیام کربلا همچون مدرسه ای است که برای ما درس های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: باید از این درس ها عبرت بگیریم.


وی در ادامه تصریح کرد: تمام افرادی که به صحرای کربلا ورود پیدا کردند فارغ التحصیلانی هستند که در طول تاریخ همتا ندارند و هر کدام از این شخصیت ها برای ما الگو هستند.


حجت الاسلام غلامی با بیان این که امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت عباس الگوی ماندگار تاریخ هستند، گفت: همه ویژگی های برجسته یک انسان کامل در وجود امام حسین(ع) که برگرفته از وجود نبوی، علوی و فاطمی است، نمایان است.


وی با اشاره به این که واقعه بزرگ و تاریخی قیام عاشورا برای ما سراسر درس و عبرت است، یادآور شد:  آزادگی، هریت، بصیرت، معرفت افزایی و خدامحوری بزرگ ترین درس این واقعه تاریخی است.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که از عوامل برپایی قیام عاشورا جریان سیاسی حاکم بر جامعه بود، خاطرنشان کرد: امروز ما نیز رسالت سنگینی بر دوش داریم و باید نسبت به جریان سیاسی حاکم بر جامعه هوشیار باشیم.


وی با اشاره به این که برخی گروه های تروریستی تکفیری به نام اسلام به اسلام ضربه می زنند، عنوان داشت: بصیرت و معرفت دینی می تواند به ما کمک کند که از چه تفکر دینی حمایت کنیم.


حجت الاسلام غلامی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان که محور اصلی عزاداری هستند، افزود: این کارگاه ها در جهت افزایش آگاهی مداحان و مسؤولان هیأت ها و جلوگیری از ورود خرافات به مراسم عزادار محرم برگزار شد./9459/302/ب1

ارسال نظرات