۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۹۶۹۱۸
استاد حوزه علمیه:

عدم سازش با ظالمان پیام سیاسی نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بیگدلی به جنبه سیاسی و مبارزاتی قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: مبارزه با ظلم و عدم سازش با ظالم، مهمترین پیام سیاسی نهضت عاشورا است؛ از این‌رو نباید در برابر دولت‌های ظالم این دوران سکوت کرده یا سلطه‌گری آنها را بپذیریم.
حجت الاسلام بيگدلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بیگدلی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به این که وهابی‌ها خود را سلفی می‌نامند، اظهار داشت: حقیقتاٌ آنها پیرو سلف و جد خود ابوسفیان و فرزندان او یزید هستند؛ یزید هم بعد از کربلا با همین استدلال امروز انها به حضرت زینب(س) گفت خدا امام حسین(ع) را کشته است.

 

وی با اشاره به این که یکی از اهداف امام حسین(ع) شهادت بوده است، خاطرنشان کرد: طلب مرگ کردن از خدا جایز نیست ولی طلب شهادت که مرگ سرخ است آرزوی همه مردان خدا بوده است و حضرت علی(ع) می‌فرمایند «برای هر خوبی چیزی بالاتر از آن هم هست، ولی از شهادت چیزی بالاتر نیست».

 

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت فاطمه(س) که فرمودند «خدایا وفات مرا زودتر برسان» در حقیقت طلب شهادت است که به خودی خود هم می‌تواند هدف باشد.

 

وی شهادت را چند نوع دانست و خاطرنشان کرد: یک نوع شهادت، شهادت فدیه‌ای است که حضرت امام حسین(ع) خود را فدای حفظ دین جدشان کردند و این با اعتقاد مسیحیان که می‌گویند «حضرت مسیح را به دار آویختند تا کفاره گناهان مسیحیان باشد» فرق دارد.

 

حجت الاسلام بیگدلی نوع دیگر شهادت را شهادت اسطوره‌ای عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) یک اسطوره و الگو بود و همچنین رزمندگان در دفاع مقدس هم به عنوان اسطوره و الگو در جامعه مطرح شده‌اند.

 

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) از نظر نظامی هیچ توجیهی نداشت و محکوم به شکست بود، گفت: مهمترین جنبه این قیام جنبه سیاسی آن بود که در هیچ صورتی نباید زیر بار ظلم و بی‌دینی رفت و در مقابل ظلم نباید سکوت کرد./843/پ202/س

ارسال نظرات