۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۹۶۹۲۳
امام جمعه بروجرد:

قیام امام حسین ماندگارترین قیام تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با تأکید بر توجه و الگوگیری از اهداف قیام امام حسین(ع) برای مقابله با جنگ نرم دشمن، گفت: قیام امام حسین(ع) ماندگارترین قیام تاریخ است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در مراسم ویژه نماز وحدت و عزاداری امام حسین(ع) در مدرسه راهنمایی شاهد دختران بروجرد با تسلیت ایام محرم گفت: واقعه عاشورا بزرگ ترین واقعه عاشورا است.


وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) ماندگارترین قیام تاریخ است و ماهیت این قیام در گستره زمین و زمان جاری است، افزود: انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از قیام عاشورا است.


حجت الاسلام ترابی با بیان این که انسان های آزاده جهان به ویژه مسلمانان با الگوگیری از قیام عاشورا در مقابل طاغوتیان زمان ایستاده اند، عنوان داشت: امروز نیز ما رسالت سنگینی در این برهه از زمان برعهده داریم.


وی با اشاره به این که دشمن با استفاده از ابزارهای گوناگون به دنبال کم رنگ کردن ارزش ها بین جوانان جامعه است، اظهار داشت: باید با هوشیاری علیه دسیسه های فرهنگی دشمن مقابله کرد.


امام جمعه بروجرد توجه جوانان به ارزش ها و تقویت باورهای دینی خویش را مهم ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بیان کرد.


وی با بیان این که مردم ایران با تأسی از قیام امام حسین(ع) در کربلا طاغوت را شکست دادند، خاطرنشان کرد: امروز نیز جوانان با تبعیت از دستورات دین باید در جبهه جنگ نرم دشمن را شکست دهند.


حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که ملت ایران با الگوگیری از قیام عاشورا و امام حسین(ع) نظام دینی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه را درکشور بنیان نهادند، یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی 36 سال است که با بهره گیری از تعالیم امام حسین(ع) مقابل آمریکا ایستاده ایم.


وی تصریح کرد: شهادت طلبی و ایثار جوانان غیور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نیز الگوگیری از قیام عاشورا بوده است.


امام جمعه بروجرد با بیان این که پیروان راستین امام حسین(ع) در هر جای عالم که باشند در مقابل ظلم و ستم می ایستند و با ظالم مبارزه می کنند، گفت: جوانان و دانش آموزان ما نیز امروز در راستای ادامه راه شهدا و پیروی از اهداف امام حسین(ع) باید در برابر تهاجم فرهنگی غرب هوشیار باشند.


گفتنی است، برپایی نمایشگاهی از گودال قتل گاه و خرابه های شام از جمله فعالیت دانش آموزان مدرسه شاهد بروجرد بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت./9459/202/ب1

ارسال نظرات