۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۹۵۷
حجت‌الاسلام دارابی مطرح کرد؛

عاشورا؛ تبلور استقامت حسینی در مقابل تفکر انحرافی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان در گفتگویی تاکید کرد: عاشورا تبلور صبر و استقامت امام حسین(ع) برای مقابله با تفکر التقاطی و انحرافی است.
علي دارابي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی دارابی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی و مدیر عقیدتی و نظارت بسیج سازمان باعرض تسلیت ایام جانسوز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران کبارش، گفت: بطورقطع همه جهانیان بالاخص مسلمانان باید با درک و شرایط و هوشیاری بیش از پیش توطئه­ ها و ترفندهای مسموم دشمنان را شناسایی و نسبت به امحای تفکرات التقاطی و مسوم اقدام کنند.

 

دارابی تأکید کرد:روحانیون و مبلغین وظیفه سنگینی در ارتباط با بازشناسی و بازخوانی و تبیین مطلوب واقعه جانسوز عاشورا دارند و بدیهی است که باید یادآور شوند که فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده و شناخت معروف و تأکید و تشریح آن اهمیت ویژه­‌ای دارد

 

مدیر عقیدتی و نظارت بسیجسازمان یادآور شد: تبلور اندیشه­‌ها و افکار عاشورایی گنجینه ماندگار در تاریخ تشیع است و همگان باید علاوه بر اینکه از این اسوه بی بدیل الگو بگیرند، تبیین آن را برای فرهنگ اسلامی از تاریخ تشیع انتشار داده و این وظیفه سنگینی است که علاوه برروحانیون و مبلغین، اقشار تأثیرگذار نیز باید به آن اهتمام داشته باشند.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش­های تخصصی به موضوع دشمن شناسی اشاره کرد و در ادامه گفت: شناخت دشمن، سوء استفاده دشمن، حربه های دشمن، تزویر دشمن، دسیسه های دشمن،نگرش های منفی گرایانه دشمن و مقاصد دشمن باید به خوبی رصد و این امر خطیر به نحوشایسته برای مردم تبیین شود و ماه­‌های محرم و صفر فرصت مغتنمی برای ترویج اندیشه­‌های عاشورایی برای مقابله در برابر استبداد و استعمار جهانی است.

 

دارابی تصریح کرد: ایام عاشورا علاوه بر این اینکه ایام حزن  و اندوه است، باید مبلغین گرامی به وحدت مسلمین توجه کرده و ازهر سخنی که وحدت و اتحاد میان مسلمان را جریحه دار کند اجتناب کنند و دسیسه­ های تفرقه گرایانه را به یاس بدل کنند و با تأکید بر مشترکات اسلامی و تبیین عالمانه فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، نگرش به سیره ائمهم عصومین(ع) را در موضوع واقعه عاشورا برای همگان تبیین کنند.

 

دارابی همچنین به انقلاب اسلامی ایران که در استدامه عاشورای حسینی(ع) است اشاره کرد وگفت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون رشادت­های خون هزاران شهید به خون غلطیده و رهروان راستین امام حسین(ع) است که به رهبر زمانه خود لبیک گفتند و اکنون نیز براین عزم راستین استوارند. بر همین اساس صفوف مستحکم خویش را حفظ کرده و با شناخت شیوه­‌ها و درایت لازم، حربه­‌های دگراندیشانه و التقاطی را  از بین ببرند.

 

دارابی به اهمیت مدح و ستایش ناب حسینی(ع) اشاره و یادآور شد:هیئات مذهبی، تشکل­های دینی، انجمن­های اسلامی و مداحان و ستایشگران اهلبیت عصمت وطهارت(ع) با هوشمندی و درایت و با بهره­گیری از شیوه‌­های اصیل اسلامی فرهنگ تشیع،نسبتبه نشر مفاهیم عاشورای حسینی(ع) و مقابله با انحرافات و خرافات کوشش کنند./1325/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی  

ارسال نظرات