۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۹۵۹
آیت الله آل هاشم:

تشیع لندنی قیام امام حسین را نشانه رفته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که دشمن امروز عامل حیات دین اسلام، یعنی قیام بزرگ عاشورای حسینی را نشانه رفته است، گفت: تشیع لندنی، و جریان شیرازی ها در حقیقت قیام حضرت اباعبدالله و اهداف والای قیام را نشانه رفته اند.
آيت الله محمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهداف قیام حضرن سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام و سنت نبی مکرم اسلام(ص) چیزی باقی نمی‌ماند.

 


وی با بیان این‌که دشمن امروز عامل حیات دین اسلام، یعنی عزای امام حسین(ع) و قیام بزرگ عاشورای حسینی را نشانه رفته است، تصریح کرد: تشیع لندنی، و جریان شیرازی ها در حقیقت قیام حضرت اباعبدالله و اهداف والای قیام او را نشانه رفته اند.

 


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر پیروی از مسلک صحیح دینی و اعتقادی، خاطرنشان کرد: دشمن به خیال ریشه کن کردن اسلام ناب محمدی، تشیع لندنی و تسنن آمریکایی را ایجادکرده است، این خیال باطلی است که هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد و چنین روزی نخواهد رسید.

 


وی امر به معروف را عامل حیات دینی و معنوی جامعه عنوان و تأکید کرد: قیام عاشورا اهمیت و جایگاه ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به مسلمانان گوشزد می کند، اگر این فریضه جدید گرفته شود طهارت اخلاقی و روحی جامعه حفظ خواهد شد.

 


آیت الله آل هاشم افزود: حضرت ابا عبدالله(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر جان خود و فرزندانش را در دست گرفت و با یاران اندک به میدان کربلا شتافت، این اقدام حسین(ع) اقدامی حماسی و بی بدیل در جهان است و اندیشه حسین(ع) اندیشه‌ای متعالی بود.

 


وی با اشاره به تعظیم شعائر دینی، برگزاری پر شکوه عزاداری را مصداق بارز تعظیم شعائر عنوان و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید جدی گرفت، جامعه‌ای که از این فریضه بزرگ غفلت کرد دچار انحراف و استحاله ارزش های دینی و اعتقادی می شود.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید بر پافشاری بر ارزش های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی، خاطرنشان کرد: اگر دشمن در پی استحاله ارزش های انقلابی است و تلاش دارد باورهای مردم را تغییر دهد با وجود خون حسین(ع) که دین اسلام را تضمین کرده این رویا تعبیر نخواهد شد./854/302/ب1

ارسال نظرات