۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۹۶۹۶۳

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح همیار غدیر در ۱۲۱۴ دبستان دخترانه اصفهان، اقامه نماز اول وقت در رأس برنامه عزاداران حسینی باشد، ۱۴۵۰ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه نخست محرم ۱۴۳۷ هجری در تویسرکان انجام می‌شود، امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است، سوگواری امام حسین(ع) بر محور قرآن، نماز و مسجد باشد، از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمود فقیهی مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این طرح از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با همکاری آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در 1214 دبستان دخترانه برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح از 4 تا 22 مهرماه ادامه دارد، افزود: در قالب این طرح، مبلغان آموزش دیده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مدارس ابتدایی دخترانه اعزام و از روی پرده‌های نقاشی، این واقعه مهم تاریخی را نقالی می‌کنند.

 

وی هدف از اجرای این طرح را تصویرسازی واقعه غدیر در ذهن کودکان به منظور آشنایی ملموس با واقعه غدیر و ایجاد روحیه نشاط معنوی در بین کودکان خواند و گفت: مبلغان اعزامی همچنین به بیان فضایل و رشادت های امیرالمومنین(ع)، قرائت اشعار دینی کودکانه، مولودی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز می‌‎پردازند.

 

حجت‌الاسلام فقیهی خاطر نشان کرد: این طرح توسط گروه تخصصی تبلیغ موثر شاد کودکانه (تمشک) در سطح استان اصفهان به اجرا درآمد و در آن 30 نفر از مبلغین متخصص کودک و نوجوانبه مدارس اعزام شدند.

 

اقامه نماز اول وقت در رأس برنامه عزاداران حسینی باشد

 

حجت‌الاسلام علی خادمی  در بازدیداز مساجد و هیات مذهبی که در دهه اول محرم فعالیت دارند اذعان داشت: در واقع برپایی جلسات سخنرانی و به‌ویژه سخنرانی در مساجد یک ابزار برای معرفت زایی نسبت به مفاهیم والای قیام کربلا محسوب می‌شود چراکه مخاطبان مسجد مردم ازاقشارمختلف جامعه هستند. 

 

وی افزود: اقامه نماز اول وقت در مساجد و هیات مذهبی در راس برنامه عزاداران  باشد.

 

خادمی  ادامه داد: یکی از بارزترین درس هایی که می توان از نهضت عاشورا گرفت اهمیت نماز است، امام حسین(ع) در اوج جنگ و در حالی که تیرباران می شد به نماز ایستاد و این واجب الهی را به جای آورد، نمازظهر عاشورا یعنی اهمیت برای نماز اول وقت، امروز نیز باید این رفتار را الگو قرار دهیم و حدالامکان نماز خود را اول وقت اقامه کنیم به‌ویژه هیئات عزاداری باید نسبت به این امر توجه داشته باشند. 

 

حجت‌الاسلام خادمی   با بیان اینکه هیئات و کاروان های عزاداری نماد احیای قیام عاشورا محسوب می شوند، افزود: با توجه به این جایگاه هیئات عزاداری باید تمام تلاش و هم و غم خود را در احیای فرهنگ حسینی از جمله اقامه نماز اول وقت بگذارند و حقیقتا تلاش شان بر گسترش ا خلاق حسینی و فرهنگ حسینی باشد.

 

گفتنی است، سرکشی وبازدید از هیت های عزاداری ومساجد ازاهم  برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ایام محرم میباشد.

 

1450 نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه نخست محرم 1437 هجری در تویسرکان انجام می‌شود

 

رضا شریفی راد 26 مهر جاری با اعلام این خبر، گفت: در دهه اول ماه محرم سالجاری 115 مبلغ ومبلغه بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مساجد، مدارس، هیئات مذهبی، ادارات، مراکز دانشگاهی وپایگاه های بسیج شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و مراکز دهستانهای هفتگانه بخش های قلقلرود و مرکزی جهت تبلیغ احکام اسلامی، تبیین ابعاد سیاسی، اجتمایی، اخلاقی، عاطفی، فرهنگی زندگانی پر خیر و برکت اباعبدا... وترویج فرهنگ عاشورایی در سطح شهرستان اعزام شده اند که طی 12 روز اول ماه محرم بیش از 1400 نفر روز تبلیغ دینی و آیین های عزاداری و فعالیت مذهبی با همکاری 292 هیئت مذهبی 36 هیئت دانش آموزی یک هیئت عشایری و 2 هیئت دانشجویی در مراکز دانشگاهی، مدارس، مساجد و محافل دینی شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و 104 روستای تابعه بخش های مرکزی و قلقلرود برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اعزام 115 مبلغ و مبلغه ویژه دهه نخست ماه محرم به مناطق مختلف این شهرستان، افزود: روحانیان اعزامی در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) به تببین اهمیت و فلسفه قیام عاشورا، از جمله اقامه نماز اول وقت، احیاء امر به معروف و نهی از منکر و احیاء دین مبین اسلام، روضه خوانی در مناقب سیدالشهداء(ع) و بیان مسائل شرعی و پاسخ به شبهات مردم می پردازند.

 

امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است

 

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در مراسم تکیه هنرمندان حوزه هنری استان طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله اظهار داشت: امام حسین(ع) و نهضت عاشورا متعلق به همه بشریت است و همه می توانند از این نهضت الگوبرداری کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که امام حسین(ع) برای همه طبقات اجتماعی، برای همه سنین و همه نسل ها الگو و دوست داشتنی است خاطرنشان کرد: قیام آن حضرت احیای دین جد بزرگوارش را به همراه داشت و در عین حال درس مبارزه با ظلم و ستمگری و طرفداری از مظلومین را به همگان می آموزد.

 

وی عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین(ع) و برگزاری مراسم در ماه محرم را از جمله عوامل زنده نگه داشتن قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: البته در مراسم امام حسین(ع) علاوه بر عزاداری باید اهداف امام حسین و نهضت عاشورا به درستی تشریح و شناخت جامعه نسبت به این قیام روزبه روز بیشتر شود.

 

سوگواری امام حسین(ع) بر محور قرآن، نماز و مسجد باشد

 

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به تهدیدات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت: برنامه های سوگواری شهادت امام حسین (ع) در همین راستا برنامه ریزی شده است.


وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام مبتنی بر آیات و روایات قرآنی است بر ترویج تعالیم و دستورات قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: قرآن محوری و تلاوت قرآن در برنامه های هیات های ماه محرم باید در اولویت ویژه قرار گیرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ترویج و فرهنگ سازی برنامه ها در مساجد را ضروری عنوان کرد و گفت: اقامه نماز جماعت در مساجد باید اولویت برنامه هیات های مذهبی در ماه محرم قرار گیرد.


حجت‌الاسلام آزادیخواه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با هدف احیاء سنت جدش رسول الله و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حفظ قرآن به شهادت رسید گفت: در همین راستا ترویج امر به معروف و مفاهیم معانی قرآنی در جامعه اسلامی وظیفه اصلی مسلمانان است.


وی بر رعایت سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: داشتن سبک زندگی اسلامی و الگو گیری از ارزش های اسلامی و تعالیم دینی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی را از سبک زندگی غربی متمایز می‌کند.


وی تبیین نهضت عاشورا به نسل کنونی را ضروری دانست و بر جذب جوانان به هیات های عاشورایی تاکید کرد./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات